Proton Persona, Saga baharu dilancarkan di Brunei

Proton Persona, Saga baharu dilancarkan di Brunei

Proton Persona dan Saga baharu telah pun dilancarkan di Brunei pada 27 Januari lalu. Di mana Brunei merupakan negara pertama yang menerima kedua-dua model baharu ini, selepas ia dilancarkan pada tahun lalu di Malaysia. Sebelum ini, Iriz juga turut diperkenalkan di sana iaitu pada Oktober lalu.

Majlis yang berlangsung di pusat beli belah Times Square disempurnakan oleh Puan Rafedah Abdul Aziz, Timbalan Pesuruhjaya Tinggi Suruhanjaya Tinggi Malaysia di Brunei Darussalam. Turut hadir pada majlis tersebut ialah Dato’ Ahmad Fuaad Kenali, Ketua Pegawai Eksekutif PROTON, Mohd Khalid Yusof, Pengarah Transformasi dan Ketua Jualan Antarabangsa, PROTON, Dr. Haji Supry bin Haji Ladi, Pengarah Pengangkutan Darat Brunei, Hambali Pehin Orang Kaya Shahbandar Dato’ Seri Paduka Hj Mohd Salleh dan Tan Kah Boon, Pengarah PAD, dan Cik Gina Tan Koh Poi, Pengurus Besar PAD.

“Kami berasa gembira kerana Persona dan Saga, yang diterima dengan baik di pasaran Malaysia, telah menarik minat para pengguna di Brunei. Persona serba baharu dievolusikan secara ketara dari segi ciri-ciri, teknologi hebat, reka bentuk dan binaannya, termasuk pemanduan dan pengendalian yang lebih baik serta pengurangan dari segi getaran, bunyi dan kekasaran (NVH). Bagi kelasnya, Proton Persona serba baharu ini memberikan pemanduan yang menyeronokkan,” kata Dato’ Fuaad.

Proton Persona & Saga

Sambungnya lagi, “Kedua-dua Persona dan Saga direka dengan baik serta memberi nilai yang berbaloi untuk dimiliki, selamat dan dilengkapi dengan ciri-ciri praktikal. Kereta-kereta ini dilengkapi ciri-ciri keselamatan aktif dan pasif dan masing- masingnya telah diberi penarafan 5-bintang dan 4-bintang oleh ASEAN NCAP, bagi Persona dan Saga.”

Di Brunei, Persona serba baharu ditawarkan dengan varian 1.6L Executive CVT manakala Saga baharu pula didatangkan dalam dua varian, 1.3L iaitu Executive CVT dan Premium CVT. Kedua-dua varian boleh didapati dalam enam warna menarik.

Persona serba baharu dan Saga baharu kini dibuka untuk pandu uji dan tempahan di semua cawangan PROTON di Brunei yang dikendalikan oleh pengedar tunggal PROTON, PAD Motors Sdn Bhd. PAD telah membuka bilik pameran baharu di Bandar Seri Begawan yang terletak di Unit 1-4, Kompleks Beribi, Spg. 607-17, Jalan Gadong BE1118, Brunei Darussalam.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required