Honda CR-V 2017 sah terima enjin 1.6L i-DTEC Turbo diesel, transmisi 9-kelajuan untuk pasaran Thailand

Honda CR-V 2017 sah terima enjin 1.6L i-DTEC Turbo diesel, transmisi 9-kelajuan untuk pasaran Thailand

2017 Honda CR-V

Nampaknya perkembangan automotif di Thailand jauh lebih menarik berbanding negara-negara jiran dan serantaunya. Terbaru, setelah desas-desus dan spekulasinya kedengaran sebelum ini, Honda kini mengesahkan model CR-V 2017 untuk pasaran Thailand akan ditawarkan dengan enjin 1.6L i-DTEC Turbo buat pertama kali, dipadankan dengan transmisi automatik sembilan-kelajuan.

Pengenalan CR-V 2017 dijangka akan berlangsung seawal penghujung bulan ini, mungkin sebelum Pameran Permotoran Antarabangsa Bangkok 2017. Berita ini juga sekaligus mengesahkan laporan awal bahawa enjin berkenaan akan mula digunakan pada generasi kelima SUV popular berkenaan.

Enjin i-DTEC ini menampilkan sistem turbocaj dua peringkat, yang dengan pintar akan mewujudkan tork dan kelajuan tinggi untuk kebanyakan keadaan pemanduan. Menurut Honda, enjin berkenaan menghasilkan 160 hp pada 4,000 rpm dan 350 Nm tork pada 2,000 rpm.

Honda CR-V 2017 sah terima enjin 1.6L i-DTEC Turbo diesel, transmisi 9-kelajuan untuk pasaran Thailand

Dengan transmisi sembilan-kelajuan automatik, penggunaan petrol didakwa mampu mencapai 18.9 km/l, sementara pembebasan karbon dioksida ialah 141 g/km. Untuk pasaran Amerika Syarikat, CR-V 2017 ditawarkan dengan dua pilihan enjin yang lain.

Pertama, enjin 2.4 liter suntikan terus empat-silinder DOHC i-VTEC petrol (184 hp/244 Nm) dan kedua, enjin 1.5 liter turbocaj suntikan terus, empat-silinder DOHC VTC (190 hp/243 Nm). Bagi pilihan enjin petrol ini, kedua-duanya menggunakan transmisi CVT.

GALERI : Honda CR-V 2017

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required