GrabCar kini di Ipoh, Kuantan, Seremban dan Kuching

GrabCar kini di Ipoh, Kuantan, Seremban dan Kuching

Bermula hari ini, perkhidmatan perkongsian kenderaan atas talian, GrabCar akan meluaskan lagi kawasan liputan perkhidmatannya – kini merangkumi Ipoh, Kuantan, Kuching dan Seremban. Bagi Negeri Sembilan, ia termasuk kawasan-kawasan seperti Nilai dan Port Dickson.

Ini adalah sebagai komitmen syarikat itu untuk menyediakan penyelesaian pengangkutan yang lebih meluas di Malaysia. “Sejak diperkenalkan di Lembah Klang sebagai tambahan kepada perkhidmatan teksi, perkhidmatan ini mendapat sambutan yang sungguh menggalakkan. Pada 2016 sahaja, kami telah melebarkan sayap ke Pulau Pinang, Johor Bahru, Melaka dan Kota Kinabalu,” ujar Ketua Grab Malaysia, Sean Goh.

Sempena dengan pengenalan di lokasi-lokasi baru ini, GrabCar juga memperkenalkan kod promosi HIGRAB5. Bermula hari ini hingga 31 Mac nanti, pelanggan boleh menikmati potongan sebanyak RM5 bagi 10 perjalanan. Selain itu, pelanggan juga boleh memilih untuk membayar menggunakan kad kredit atau tunai.

Bagi aspek keselamatan, aplikasi berkenaan juga membolehkah pelanggan atau pemandu untuk talian kecemasan 24/7 sekiranya berlaku kejadian tidak diingini. Butang PDRM yang tersedia juga akan menghubungkan mereka dengan balai polis berdekatan.

Perlindungan insurans juga disediakan kepada pemandu dan pelanggan, melalui Group Accident Insurance dengan tuntutan sehingga USD10,000. Pemilihan pemandu juga kini lebih ketat, dan perlu menjalani latihan serta mematuhi peraturan yang ditetapkan. Pelanggan juga boleh memilih untuk menggunakan perkhidmatan GrabShare serta layak untuk mengumpul mata GrabRewards.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required