Toyota GT86 ‘Tiger’ – hanya ada 30 unit untuk Jerman

Toyota GT86 ‘Tiger’ – hanya ada 30 unit untuk Jerman

Awal minggu ini, model khusus untuk pasaran Amerika Syarikat, Toyota 86 860 Special Edition diumumkan. Terbaru, khusus untuk pasaran Jerman pula, Toyota GT86 ‘Tiger’ pula diperkenalkan.

Tiada perubahan mekanikal, jadi prestasi yang dijana oleh versi ini tidak ada apa-apa pertambahan berbanding model biasanya. Bagaimanapun, rupanya lebih garang, dengan warna ‘Tiger Orange’ dengan kemasan pelekat hitam sebagai membangkitkan kontrasnya. Spoiler belakang juga dalam warna hitam, manakala rim 17 inci juga mengikut tema yang sama. Ia menggunakan penyerap hentak oleh Sachs.

Di dalam, versi ini menggunakan pembalut kerusi dari material Alcantara dan suede pada bahagian pintu dan papan pemuka. Seperti dijangkakan, jahitan warna oren turut digunakan sebagai padanan terhadap imej keseluruhannya. Lambang “GT86 Tiger” juga ada sebagai tanda versi ini berbeza berbanding yang biasa, ditawarkan hanya dalam jumlah terhad – hanya 30 unit akan dibuat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required