Mercedes-Benz S-Class W222 facelift dilihat penuh

Mercedes-Benz S-Class W222 facelift dilihat penuh

Mercedes-Benz S-Class W222 facelift dijangka tiba tidak lama lagi, tetapi gambar model baru ini sudah tersebar dalam laman Saudishift.com, tanpa sebarang pelekat. Ia sekaligus memberi orang ramai jangkaan bagaimana kenderaan sedan mewah ini akan kelihatan apabila muncul secara rasmi nanti.

Perubahan pada bahagian luar kenderaan ini termasuk lampu utama yang direka semula, kini dengan lampu siang tiga LED dan teknologi Multibeam LED 84 diode seperti pada E-Class W213. Pada model V8 ini juga terdapat gril dua bar, yang bermakna gril tersebut tidak lagi hanya akan eksklusif bagi model V12 dan juga Maybach.

Rendah di bawah pula terdapat rekaan bampar baru, dengan corong udara penuh seperti E-Class, tetapi diberi kemasan krom melintang untuk membahagikan kedua bahagiannya. Pada bahagian belakang pula, lampu LED kenderaan ini mendapat rekaan ‘kesan stardust‘ seperti E-Class manakala di bahagian bawah, bamparnya disepadukan dengan muncung ekzos di setiap penjuru.

Mercedes-Benz S-Class W222 facelift dilihat penuh

Bahagian dalam juga menerima beberapa perubahan kecil, termasuk pelindung kaca pada skrin berkembar 12.3 inci untuk meter dan sistem informasi dan hiburan, serta stereng tiga cabang yang mempunyai pad sesentuh untuk mengawal paparan pada skrin tersebut. Kedua-dua ciri ini pertama kali diperkenalkan pada E-Class.

Model yang dilihat dalam gambar ini berkemungkinan adalah model spesifikasi Amerika Syarikat yang mempunyai lencana S 560, dan sepatutnya adalah pengganti bagi model S 550 yang dijual di sana. Pasaran lain mungkin akan kekal dengan model S 500. Kuasa datang daripada enjin V8 twin-turbo 4.0 liter – iaitu enjin sama seperti C 63 AMG dan AMG GT, tetapi talaannya dijadikan sedikit lembut.

Enjin ini juga dikongsi bersama model G 500 4×4², tetapi SaudiShift mendakwa bahawa unit yang terdapat pada S-Class akan mempunyai 54 hp lebih, menjadi 476 hp, sambil menghasilkan penggunaan bahan api 12% lebih jimat berbanding enjin V8 bi-turbo 4.7 liter pada S 500 dan S 550 yang ada sekarang.

Pilihan enjin lain juga mungkin ditawarkan, bermula dengan unit petrol enam silinder M256 3.0 liter, serta dua enjin diesel – 2.0 liter empat silinder dan 3.0 liter enam silinder daripada model W213 E-Class. Penggunaan enjin baru ini dapat dilaksanakan hasil penggunaan sistem elektronik E-Class, yang juga dapat memberikan S-Class lebih banyak sistem bantuan pemandu lain seperti pemanduan automatik.

Kelengkapan lain adalah termasuk Remote Parking Pilot, serta Active Brake Assist, yang boleh mengamati kereta di lorong lain dan mengaktifkan brek lebih awal dan mengelak sekiranya sekiranya perlu. Turut akan diberi adalah Active Distance Assist Distronic dengan Active Speed Limit Assist, Evasive Steering Assist, Active Lane Keeping Assist dan Active Lane Change Assist separa automatik, sebagai sebahagian daripada pakej Drive Pilot.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required