Malaysia Speed Festival (MSF) 2017 pusingan kedua 16 April ini – saingan lebih sengit dijangka gegar SIC

Malaysia Speed Festival (MSF) 2017 pusingan kedua 16 April ini – saingan lebih sengit dijangka gegar SIC

Malaysia Speed Festival (MSF) akan kembali untuk menggegar Litar Antarabangsa Sepang (SIC) Ahad ini, 16 April, untuk pusingan kedua bagi musim 2017. Lebih dari 160 kereta dari pelbagai kategori dijangka bakal berentap di litar berkenaan hujung minggu ini. Pusingan pertama MSF yang berlangsung pada Februari lalu menyaksikan pemandu pasukan Mayhem-Fast Autoworks MaxxOil, Keifli Othman telah mendominasi kategori Race Car Open dengan memenangi kedua-dua perlumbaan.

Keifli dilihat lebih bersedia untuk perlumbaan kali ini untuk mempertahankan kedudukannya dengan memadankan ‘senjata’ tambahan yang terdiri daripada peralatan aerodinamik untuk Honda Civic miliknya. Keifli yang juga bekas juara Formula Asia dijangka bakal disaing sengit oleh dua pelumba yang turut menaiki podium pada perlumbaan pusingan pertama iaitu Faidzil Alang dari pasukan Fast Lap Autoworks serta Mark Darwin dari pasukan SITTY-DNT.

Sementara itu, untuk kategori Super 1500 NA, persaingan sengit dijangka bakal terjadi antara pasangan Mohamad Shahril dan Shamir Aizan dari pasukan RAB Prodrag dan juga Keu Sian Shi dan pasukan Momentom Racing – kesemua mereka merupakan pemenang pada perlumbaan pusingan pertama. Dalam kategori Proton 1800 NA pula, Lau Seng Kiat mensasarkan untuk mengulangi prestasi yang ditunjukkan sebelum ini, di mana beliau menang dengan bergaya sambil mencatatkan rekod lap terpantas 2 minit 39 saat.

Malaysia Speed Festival (MSF) 2017 pusingan kedua 16 April ini – saingan lebih sengit dijangka gegar SIC

Untuk kategori hangat Saga Cup, Alif Hamdan dari pasukan JNA Racing dijangka bakal memberikan tentangan hebat kepada pemenang perlumbaan pusingan pertama kelas Expert, Boy Wong dari pasukan ST Wangan. Jay Chong dari pasukan SMRT juga tidak akan berdiam diri untuk menebus kekalahan sebelum ini setelah berpusing akibat terlanggar tumpahan minyak di atas permukaan litar.

Sementara itu bagi kategori Saga Cup kelas Novice pula, pasukan dari Johor – Ngah Motorsport – diangkat sebagai pasukan pilihan untuk memenangi perlumbaan kali ini menerusi pemandu wanitanya yang sedang meningkat naik iaitu Boey Chai, meneruskan kejayaan yang dilakar pada pusingan sebelum ini.

Kategori lain yang turut dipertandingkan pada MSF kali ini termasuk Special Kei, Street Tuned dan Street Tuned 1,600, Super Street serta 1,600 dan 1,800 Race Car. Tiket untuk padok dijual pada harga RM20 sebelum pukul 11 pagi pada hari perlumbaan, dan RM35 selepas waktu tersebut. Untuk maklumat lanjut anda boleh layari laman sesawang rasmi MSF Racing atau laman Facebook rasmi mereka.

Bagi mereka yang terlepas perlumbaan pusingan pertama, anda boleh menonton video sorotan perlumbaan keseluruhan di sini, manakala video khas sorotan kategori Saga Cup pula di sini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required