Infiniti Q60 ditemui di M’sia – dilancar tidak lama lagi?

Infiniti Q60 ditemui di M’sia – dilancar tidak lama lagi?

Infiniti Q60 muncul pertama kali semasa American International Auto Show (NAIAS) di Detroit awal tahun lepas, dan kini, ia telah dijumpai di Malaysia. Gambar yang kami peroleh ini menunjukkan dua buah Infiniti Q60 yang menggunakan no plet perniagaan. Model ini akan memberi saingan kepada Mercedes-Benz C-Class Coupe, BMW 4 Series, Audi A5 dan Lexus RC.

Di pasaran lain, Q60 ditawarkan dengan pilihan tiga jumlah kuasa – 208 hp/ 350 Nm daripada enjin empat silinder turbo 2.0 liter, serta 300 hp/ 400 Nm atau 400 hp/ 475 Nm yang datang daripada enjin V6 twin turbo 3.0 liter.

Memandangkan gambar yang kami terima ini resolusinya tidak begitu tinggi, agak sukar untuk membaca lencana yang terdapat pada fender hadapannya, untuk mengenalpasti lebih berkenaan enjinnya. Kami menjangkakan ia adalah unit 2.0 liter turbo (enjin diambil daripada Mercedes-Benz), tetapi kita masih perlu menunggu kenyataan rasmi daripada Infiniti sendiri.

Tanpa mengira apa jenis enjin pun yang digunakan pada Q60 ini, ia tetap dipadankan dengan transmisi automatik tujuh kelajuan dengan Adaptive Shift Control, yang menyampaikan kuasa kepada roda belakang, ataupun keempat-empat tayar sekiranya Intelligent All-Wheel Drive dipilih. Pada model yang dikuasakan oleh enjin 3.0 liter twin turbo, transmisi tersebut datang dengan penyejuk cecair transmisi.

Untuk aspek pengendalian, kenderaan ini menggunakan penyerap hentakan Dynamic Digital Suspension, yang boleh dikawal secara berterusan secara elektronik. Juga digunakan adalah sistem Direct Adaptive Steering dan Drive Mode Selector generasi kedua.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required