Peugeot 308 facelift didedahkan dengan enjin baharu

Peugeot 308 facelift didedahkan dengan enjin baharu

Peugeot 308 kini diberikan facelift, dan ia melibatkan sedikit perubahan pada versi hathback serta wagon SW model ini. Jika dibandingkan dengan model 2014 sebelum ini, 308 facelift menggunakan bonet baru, bagi menjadikan ia serasi dengan gril mendatar baru, bersama logo singa di tengah dan nama Peugeot. Bahagian bampar dibentukkan semula menjadi lebih agresif dan rupanya kini menghampiri 308 Sedan yang diperkenalkan di China.

Pada bahagian dalam pula, i-Cockpit yang digunakan termasuk ciri ‘Mirror Screen‘, yang dapat memaparkan apa yang keluar di telefon anda dan boleh digunakan bersama MirrorLink, Android Auto dan Apple CarPlay. Navigasi 3D baru dengan kawalan suara pada kenderaan ini disambungkan dengan servis pemantauan trafik semasa TomTom. Ciri Visiopark 1 bersama kamera 180 darjah dan fungsi Park Assist pula memberi bantuan mengukur ruang dan menghalakan kenderaan ke dalam petak letak kereta.

Sistem bantuan pemandu paling maju yang dilihat pada 3008 baru juga kini boleh didapati pada 308 facelift. Ini termasuk Active Safety Brake dan Active Lane Deperture Warning. 308 facelift adalah model pertama PSA Group yang menerima fungsi cruise control bersama ciri brek (pada transmisi automatik), atau fungsi 30 km/j untuk model manual.

Peugeot 308 facelift didedahkan dengan enjin baharu

Peugeot juga telah mengambil peluang ini untuk memperkenalkan enjin baru untuk model yang bersaing dengan Volkswagen Golf ini. Pelanggan di Eropah boleh memberi sama ada kenderaan yang dipacu enjin BlueHDi 130 S&S atauBlueHDi 180 S&S yang dipadankan dengan transmisi automati lapan kelajuan.

Enjin diesel BlueHDi 130 S&S ini muncul buat pertama kali pada 308 facelift, dan kecekapan pembakarannya telah dipertingkat, seperti yang pernah dibuktikan dalam perlumbaan Le Mans 24 Hours. Kelebihan lain yang diperoleh pada enjin ini adalah lebih mesra alam.

Enjin tiga silinder petrol pula telah dinaik taraf, dengan pengawal emisi pada sumber serta ekzos untuk penggunaan bahan api lebih baik dan pengurangan pencemaran. Pengawal suntikan berketepatan tinggi yang digunakan pula meningkatkan lagi kecekapan pembakaran, dan asap ekzos melalui catalytic converter kemudiannya penapis partikel. Kotak gear enam kelajuan baru dipadankan bersama enjin ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required