SPYSHOT: Toyota Yaris GRMN – kini dengan 5-pintu

Apabila Ford menawarkan Fiesta ST baharu dalam bentuk tiga- dan lima-pintu, Toyota turut berbuat perkara yang sama dengan Yaris GRMN. Jurufoto spyshot kami berjaya merakamkan model prototaip lima-pintu yang dikesan sedang diuji baru-baru ini.

Secara visualnya, model ini tampil mirip seperti hot hatch tiga-pintu, dengan bampar yang agresif, roda aloi pelbagai-jejari BBS 17-inci dan wing belakang yang besar. Satu-satunya perbezaan yang ketara boleh dilihat di sini ialah ekzos yang terletak di tengah seperti mana yang dipertontonkan ketika Geneva Motor Show.

Di bawah hudnya, Yaris GRMN lima-pintu ini turut menggunakan penjana kuasa yang sama iaitu enjin petrol 1.8 liter supercharged empat-silinder dengan 205 hp. Ia juga mungkin hanya dipadankan dengan transmisi manual enam-kelajuan, memacu roda hadapan, tanpa pilihan kotak gear automatik.

Seperti mana model tiga-pintu, ia turut diberikan pepegas yang lebih pendek bagi merendahkan kereta ini secara keseluruhan, dan turut dipadankan dengan penyerap hentak dari Sachs. Selain itu, ia turut tampil dengan bar anti-oleng berdiameter lebih besar pada bahagian hadapan, serta LSD jenis Torsen bagi pengendalian lebih baik. Cakera brek dengan diameter lebih besar turut diberikan pada bahagian hadapan bersama angkup brek empat-omboh.

GALERI: Toyota Yaris GRMN (3-pintu)

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required