SPYSHOT: Honda CR-V 1.5L Turbo dilihat lagi di M’sia

SPYSHOT: Honda CR-V 1.5L Turbo dilihat lagi di M’sia

Honda CR-V generasi kelima sekali lagi dilihat sedang diuji di Malaysia, tak lama selepas ia dilihat sedang dalam perjalanan ke Genting Highlands. SUV ini menggunakan samaran yang agar ketara, dengan nombor pendaftaran yang sama dengan unit yang dilihat sebelum ini.

Daripada penampilan rekaan lampu belakang dan ekzos berkembar yang digunakan, ia memberi petunjuk bahawa unit ini adalah dari varian 1.5L VTEC Turbo petrol. Dan, tentunya ini bukan lagi perkara yang baru diketahui.

CR-V generasi kelima ini sudah dilancarkan di Indonesia, dengan penawaran dua varian iaitu versi 2.0L lima-tempat duduk atau 1.5L Turbo tujuh-tempat duduk. Sebelum itu, model berkenaan juga sudah dilancarkan di Thailand sebagai SUV tujuh-tempat duduk dengan dua pilihan enjin; 2.4 liter atau 1.6 liter i-DTEC turbodiesel. Kotak gear Earth Dreams CVT dipadankan dengannya.

Honda Malaysia telah menyatakan bahawa syarikat itu akan memperkenalkan dua lagi model bagi tahun 2017, dengan Jazz baru adalah satu daripadanya. Kami menjangkakan sebuah lagi model yang tinggal ialah CR-V terbaru ini. Jika benar, ia nanti akan berdepan dengan Mazda CX-5 generasi kedua, yang khabarnya akan dilancarkan pada September nanti. Mana satu lebih menarik perhatian?

GALERI: Honda CR-V 1.5L Turbo Prestige di Indonesia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 

Comments

 

Add a comment

required

required