Perodua lakukan peningkatan, model serba baharu apabila perlu – pendapat pengguna diambil kira

Perodua lakukan peningkatan, model serba baharu apabila perlu – pendapat pengguna diambil kira

Tidak sampai setahun dilancarkan di pasaran, Perodua telah memperkenalkan sedan pertamanya Bezza yang ditampilkan dengan sedikit suntikan luaran dan dalaman pada pertengahan April lalu. Ini bukanlah suatu perkara biasa yang diamalkan oleh Perodua iaitu mempertingkatkan model yang baru dilancarkan tidak sampai genap setahun usianya. Namun bagi Perodua, kini ia bukan lagi suatu perkara yang luar biasa.

Mengambil kira pendapat dan komen daripada penggunanya yang disifatkan sebagai keutamaan yang diamalkan sejak tertubuhnya syarikat pengeluar kenderaan kedua negara ini, itulah alasan Perodua ketika ditanya mengapa terlalu pantas memperkenalkan model yang dipertingkatkan bagi Bezza.

Dalam sidang media yang dianjurkan oleh Perodua sempena dengan ‘Media Fun Drive’ di Pulau Redang, Terengganu, pagi ini, Datuk Dr Aminar Rashid Salleh, Presiden dan CEO Perodua berkata, “Untuk produk lama, memang ada kitaran hidupnya iaitu sekitar enam tahun untuk terhasilnya model serba baharu. Dahulu, kami hanya melakukan peningkatan selepas model terbabit setahun diperkenalkan.

“Kini Perodua mengambil langkah memperkenalkan model peningkatan atau facelift sekiranya perlu dan berupaya melakukannya, apatah sekiranya menerima banyak maklumbalas mengenainya. Malah kami melakukannya (memperkenalkan model facelift) lebih pantas daripada cara yang diamalkan sebelum ini,” ujar Aminar.

Katanya lagi, sejak Perodua merupakan syarikat pengeluar kenderaan yang sentiasa mendengar maklumbalas daripada orang ramai. “Seperti Bezza, selepas dua bulan ia dilancarkan, kami membuat keputusan untuk melakukan sedikit perubahan terutamanya pada bahagian belakangnya yang dahulu dikatakan ‘agak tonggek’ (mengikut komen orang ramai).

“Perubahan ini dilakukan sepenuhnya oleh pasukan kami, selepas mendapat persetujuan daripada rakan perniagaan kami, Daihatsu. Berkaitan dengan Bezza, bahagian bampar belakangnya dilabuhkan sebanyak 6 sm serta dicat dengan warna yang sama dengan badan, sekaligus menyingkirkan imej ‘tonggek’ pada model sebelum ini.”

Bukan setakat bahagian luaran, Perodua turut memberikan sedikit penggayaan berbeza pada kabinnya yang melibatkan varian Premium X dan Advance di mana ia telah ditampilkan dengan kekemasan platinum krom baharu (sebelum ini dengan kekemasan perak) terutamanya pada butang kawalan pendingin hawa.

Bagi varian tertinggi, Advance, satu lagi elemen yang telah dipertingkatkan iaitu rekaan tempat duduk kulit baharu yang tampil lebih elegan.

GALERI: Perodua Bezza 2017

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required