Peugeot 3008 bakal dilancarkan di M’sia tidak lama lagi

The SUV that took the world by storm is coming soon. Stay tuned because you don't want to miss this.

A post shared by Peugeot Malaysia (@peugeotmalaysia) on

Peugeot Malaysia telah menyiarkan teaser menerusi akaun Instagram rasmi mereka, mengumumkan model 3008 generasi kedua, yang dipertontonkan di peringkat dunia di Paris tahun lalu, yang sebelum ini dilaporkan akan tiba di Malaysia suka kedua 2017.

Walau bagaimana pun, setakat ini tiada perincian rasmi diumumkan, namun 3008 baharu ini dijangka akan dilengkapi enjin petrol 1.6L THP 165 S&S dengan transmisi automatik enam-kelajuan. Berdasarkan spyshot 3008 di Malaysia sebelum ini, varian Allure juga bakal ditawarkan.

Banyak elemen yang boleh menarik perhatian, antaranya adalah bahagian dalam yang lebih premium, rekaan papan pemuka i-Cockpit yang lebih maju, bahan binaan baru dan kemasan yang boleh mengatasi tahap pada beberapa kenderaan mewah lain.

Selain itu, ia turut dilengkapi skrin sesentuh lapan-inci di tengah, suis seperti kekunci piano untuk kawalan radio, suhu, navigasi, parameter kenderaan, telefon dan aplikasi mudah alih. Namun begitu, yang paling menyerlah adalah skrin paparan 12.3-inci resolusi tinggi yang melengkapkan panel instrumennya.

GALERI: Peugeot 3008

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required