Honda Jazz 2018 untuk pasaran Amerika Syarikat

Honda Jazz 2018 untuk pasaran Amerika Syarikat

Bulan lalu, kita sudah melihat Honda Fit, atau dikenali di negara kita sebagai Honda Jazz diberikan facelift untuk pasaran Jepun. Kini, peningkatan hampir sama dilakukan pada kereta kompak tersebut untuk pasaran Amerika Syarikat, dan dikenali sebagai model tahun 2018.

Daripada aspek penampilan, Honda Fit Sport pasaran Amerika Syarikat ini dinaik taraf dengan spoiler hadapan, diffuser belakang, jalur oren, rim aloi 16 inci, kemasan muncung ekzos krom dan kemasan di bahagian tepi. Pada bahagian dalam pula, Fit Sport ini menggunakan banyak kemasan berwarna hitam dan jahitan benang oren.

Walaupun begitu, bagi model biasa untuk pasaran Amerika Syarikat ini, ia dilihat mempunyai penampilan lebih matang berbanding Fit pasaran Jepun. Bampar dan grilnya kurang agresif dan lebih banyak menggunakan kemasan krom. Turut ditambah adalah dua pilihan warna baru iaitu Helios Yellow dan Orange Fury.

Namun yang lebih penting adalah ciri keselamatan Fit Amerika Syarikat ini turut ditambah baik dengan kini mempunyai pakej Honda Sensing yang termasuk Adaptive Cruise Control (ACC), Collision Mitigation Brake Braking System (CMBS), Forward Collision Warning (FCW), Lane Keeping Assist System (LKAS), dan Road Departure Mitigation (RDM) dengan Lane Departure Warning (LDW). Turut dipertingkat adalah sistem hiburan yang kini boleh disambung dengan Apple CarPlay dan Android Auto.

Honda Fit 2018 Amerika Syarikat dilengkapi dengan enjin empat silinder 1.5L DOHC i-VTEC dengan teknologi VTC dan ia mampu menghasilkan 130 hp dan 155 Nm tork. Dinamik pemanduannya turut dipertingkat dengan suspensi yang ditala semula, stereng yang lebih tegar dan tambahan penguat badan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required