Volvo XC40 – sedikit imej belakangnya didedahkan

A post shared by Marcel P. Kilz (@mkilz) on

Foto spyshot Volvo XC40 telah disebarkan menerusi Internet. Namun ia masih dibaluti penyamaran, jadi sedikit sukar untuk mengagak elemen yang ada pada bahagian luarannya. Namun akaun Instagram milik Marcel P Kilz ini telah membocorkan sedikit imej belakang SUV baharu ini, yang katanya telah pun disiarkan menerusi laman web Volvo Jerman sebelum ia dipadamkan.

Jika melihat imej ini, hujung bahagian belakangnya seakan diinspirasikan dari model konsep 40.1 yang dipertontonkan tahun lalu, dengan lampu belakang bentuk-L berkotak, balutan plastik hitam pada badannya dan juga bumbung hitam.

Sebelum ini, kita telah pun melihat bahagian dalamnya. Di mana kabin XC40 berkongsi banyak persamaan dengan XC60 baharu, berbanding model yang lebih besar XC90. Terutamanya bentuk corong pendingin hawa, yang selari dengan skrin sesentuh format-potret untuk sistem infotainmen Sensus pada bahagian tengahnya.

XC40 juga dilengkapi dengan pakej R-Design, di mana rekaan roda sterengnya, jejari bawahnya terpisah dua bahagian. Lain-lain elemen yang turut kelihatan termasuklah switchgear tambahan di bawah skrin sesentuh dan bentuk pelantar kompas.

Walau bagaimana pun, rekaan konsol tengah XC40 ini adalah berbeza daripada XC60. Seperti yang dapat dilihat, ruang storan terpisah pada dua bahagian, dengan tuil gear berada di tengah antara kedua-duanya.

SUV ini akan dibina dengan menggunakan Compact Modular Architecture (CMA) ciptaan Volvo, dan dijangka bakal dipadankan dengan enjin petrol Drive-E dan diesel sedia ada.

Model T5 Twin Engine plug-in hybrid juga akan menyertai barisan XC40 ini, bersama enjin 1.5 liter tiga-silider. penjana kuasa Drive-E dengan kuasa 180 hp akan dipadankan dengan transmisi automatik dwi-klac tujuh-kelajuan, yang dibantu dengan motor elektrik 55 kW. Motor tersebut dikuasakan oleh bateri 9.7 kWh yang ditempatkan di bahagian tengah.

Model paling kecil bagi XC ini dikatakan tidak akan berada di pasaran sehingga 2018, menurut bekas ketua R&D Peter Mertens. Walau bagaimana pun, SUV ini ini dijangka bakal menyaingi Mercedes-Benz GLA dan BMW X1, serta dijual pada harga bermula €30,000 (RM149,600).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required