Mazda CX-5 baharu ditemui atas jalan di Malaysia

Mazda CX-5 baharu ditemui atas jalan di Malaysia

Mazda CX-5 generasi kedua telah ditemui di Malaysia, dan ia hanya dijangkan akan dilancar pada bulan September ini. Walaupun begitu, model ini telah diperkenalkan di negara jiran termasuk Filipina dan Singapura, manakala di Malaysia, ketibaannya telah pun diumumkan.

Melalui gambar yang dihantar oleh pembaca paultan.org, Alan Ong ini, kita dapat melihat sebuah CX-5 yang menggunakan warna Meteor Grey dan rim aloi 19 inci. Agak sukar untuk menentukan varian sebenarnya, tetapi berdasarkan lencana yang ada di bahagian kiri belakangnya, ia boleh jadi adalah model pacuan roda hadapan. Lencana sebelah kanan adalah untuk tulisan SkyActiv.

Mazda CX-5 mengekalkan pilihan enjin sama seperti model sebelumnya iaitu enjin 2.0 dan 2.5 liter SkyActiv-G, serta enjin 2.2 liter SkyActiv-D diesel, dan pilihan ini mungkin juga akan ditawarkan untuk model spesfikasi Malaysia nanti.

Mazda CX-5 baharu ditemui atas jalan di Malaysia

Pada bulan April, semasa pelancaran model yang dilengkapi G-Vectoring Control, ketua pegawai eksekutif Bermaz, Datuk Seri Ben Yeoh telah menyatakan bahawa CX-5 baru akan dipasang di kilang Inokom di Kulim, Kedah, iaitu tempat sama yang memasang CX-5 generasi pertama.

Apabila tiba dalam pasaran nanti, pesaing utama CX-5 adalah Honda CR-V, yang datang dengan ciri keselamatan lengkap bagi model spesifikasi tinggi. Antara dua model ini, mana satu yang menarik bagi anda? Ataupun anda lebih suka model yang lain?

GALERI: Mazda CX-5 generasi kedua

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required