UMW Toyota taja acara berbasikal Jelajah Malaysia

UMW Toyota taja acara berbasikal Jelajah Malaysia

Acara berbasikal tertua di Asia, Jelajah Malaysia yang kini telah memasuki edisi ke-53 sejak penganjuran pertamanya pada 1963 akan di taja oleh UMW Toyota tahun ini. Acara berkenaan akan berlangsung dari 3 hingga 7 Oktober hadapan dan akan bermula dari Ibu Pejabat Toyota di Shah Alam, Selangor serta bakal berakhir di Alor Star, Kedah.

Edisi tahun ini akan disertai oleh 132 penunggang dari dalam dan luar negara, manakala acara selama lima hari berkenaan akan melalui jarak kayuhan sejauh 700 km bersama perlumbaan peringkat, serta dikelaskan dalam penarafan 2.2 di bawah klasifikasi Union Cycliste Internationale (UCI).

UMW Toyota taja acara berbasikal Jelajah Malaysia

Bagi UMW Toyota pula, mereka akan menyediakan 70 kenderaan berjenama Toyota termasuk MPV dan SUV yang terdiri dari Avanza, Sienta, Innova, Fortuner dan juga trak pikap Toyota Hilux.

“Acara bertaraf antarabangsa seperti Jelajah Malaysia diadakan dengan kejituan pada perancangan dan logistik. Ini memerlukan rantaian sokongan yang berkebolehan, versatil dan sangat boleh diharap,” kata presiden UMW Toyota, Ravindran Kurusamy.

“Kami berharap menerusi penggunaan kenderaan-kenderaan sokongan Toyota yang sememangnya terkenal dengan reliabiliti, pasukan penganjur, pegawai dan media boleh memainkan peranan masing-masing secara komprehensif dan efektif serta menjadikan acara berkenaan lebih berjaya tahun ini,” tambahnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required