Quick Ride sedia cagaran kenderaan Proton untuk pemandu Uber – Saga RM45 sehari, Persona RM55

Quick Ride sedia cagaran kenderaan Proton untuk pemandu Uber – Saga RM45 sehari, Persona RM55

Mereka yang ingin menjadi pemandu Uber kini mempunyai pilihan baru untuk memulakan servis apabila Cartrade Group, bersama Koperasi Pelaburan Amanah Berhad (KAPB) telah membuat perjanjian kerjasama dengan Proton untuk mewujudkan Quick Ride, iaitu sebuah syarikat yang akan menyediakan khidmat cagaran kenderaan untuk pemandu Uber.

Melalui servis Quick Ride ini, pemandu UberX ditawarkan dengan sebuah Proton Saga 1.3 Standard CVT pada harga RM45 sehari dan Proton Persona 1.6 Standard CVT pada harga RM55 sehari, untuk tempoh tiga tahun. Melalui bayaran ini juga, penyelenggaraan kenderaan akan ditanggung oleh Quick Ride (tidak termasuk tayar dan bahan api), bersama cukai jalan, insurans, sebuah tablet dan penyambung Wi-Fi. Sekiranya kenderaan sedang diservis, pelanggan akan diberikan kereta sementara.

Menurut Quick Ride, servis ini disasarkan kepada graduan yang baru keluar dari kolej atau universiti, mereka yang tidak bekerja dan mereka yang ingin menambah pendapatan. Sebagai permulaan, syarikat ini mempunyai 1,000 buah kenderaan untuk dicagarkan dan berhasrat menambah jumlahnya kepada 10,000 dalam masa dua tahun akan datang.

“Kami memuji usaha KAPB dan Proton untuk membantu menguatkan ekonomi menggunakan teknologi Uber, terutamanya bagi mereka yang memerlukan,” kata pengurus kanan pembangunan Uber, Karina Ali Noor. “Kerjasama ini menunjukkan usaha inovatif untuk menguatkan ekonomi dan bagaimana khidmat perkongsian kenderaan ini mempunyai potensi untuk memberikan impak positif kepada status sosio ekonomi warga Malaysia.”

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required