Toyota siarkan teaser C-HR Hy-Power untuk Frankfurt

Toyota siarkan teaser C-HR Hy-Power untuk Frankfurt

Toyota boleh dikatakan bukanlah baru dalam pembangunan kenderaan elektrik, dan kini syarikat itu bersedia untuk memperkenalkan sebuah lagi model semasa Frankfurt Motor Show. Ia dikenali sebagai C-HR Hy-Power Concept dan satu imej teaser rasmi telah dikeluarkan, menampakkan rekaan yang sama seperti kereta produksi, tetapi mempunyai logo berlampu biru.

Disebabkan rekaan yang sama dengan kenderaan produksi juga, C-HR Hy-Power Concept ini dijangka begitu hampir dengan realiti, meskipun Toyota memanggilnya sebagai satu kajian rekaan. Buat masa ini, kita sudah mengetahui bahawa C-HR yang akan dipasarkan di Malaysia akan menggunakan enjin 1.8 liter petrol Dual VVT-i, menghantar kuasa ke roda hadapan, dan bukannya enjin 1.2 liter turbo petrol.

Penggayaan model C-HR Hy-Power Concept ini adalah hasil oleh pusat rekaan Toyota Eropah (ED2), dan dikatakan bermaksud untuk “meningkatkan rasa emosi dan penampilan gagah C-HR, sambil memberi gambaran kepada pengembangan masa hadapan terhadap kenderaan hibrid Toyota yang berada di dalam barisan kenderaan utama mereka.”

Untuk C-HR, sudah terdapat model hibrid yang menggunakan enjin 1.8 liter yang diambil daripada Prius, jadi, model konsep ini berkemungkinan menunjukkan sebuah hibrid yang lebih maju seperti plug-in hybrid. Walaubagaimanapun, perincian berkenaan kenderaan ini hanya akan didedahkan kelak.

GALERI: Toyota C-HR di Malaysia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required