Toyota Corolla Altis diberi pilihan kelengkapan baharu

Toyota Corolla Altis diberi pilihan kelengkapan baharu

UMW Toyota Motor telah memberi sedikit pembaharuan kepada Toyota Corolla Altis, di mana ia kini didatangkan dengan pilihan kelengkapan tambahan baru.

Sebagai permulaan, Value Package yang berharga RM6,137.40 kini didatangkan dengan perakam video digital (DVR), sistem hiburan dan informasi DVD-AVX dengan kamera undur, filem penapis haba dan keselamatan premium, serta plet tepi pintu yang mempunyai lampu.

Turut disediakan sebagai pilihan tambahan adalah pandangan panoramik (kamera 360 darjah) untuk RM2,650 dan soket pengecas USB hadapan paa RM212. Masih sama seperti sebelum ini adalah naik taraf sistem navigasi DVD-AVN yang berharga RM1,272 dan kit badan berharga RM2,438 yang termasuk spoiler hadapan dan belakang, side skirt dan spoiler di atas penutup but. Anda juga boleh menggabungkan semua kit badan, navigasi dan kamera 360 pada harga RM6,360.

Selain kelengkapan pilihan ini, Altis tidak banyak berubah dari aspek spesifikasi, di mana ia masih dilengkapi lampu hadapan halogen dan rim 16 inci untuk varian 1.8E dan 1.8G. Varian 2.0V pula mendapat lampu projector LED dan rim 17 inci. Kelengkapan keselamatan juga sama untuk semua model, termasuk tujuh beg udara, VSC, kawalan cengkaman, ABS dan cagak ISOFIX di tempat duduk belakang.

Di bawah hudnya, model 1.8 Altis dikuasakan oleh enjin petrol 2ZR-FE 1.8 liter Dual VVT-i 139 PS dan 173 Nm manakala model 2.0V menggunakan unit 3ZR-FE 2.0 liter yang berkuasa 145 PS dan 187 Nm. Semua enjin ini dipadankan dengan transmisi CVT dengan ciri Sport Sequential Shiftmatic Mode tujuh kelajuan

Corolla Altis dijual bermula pada harga (tidak termasuk insurans) RM117,400 untuk varian 1.8E, diikuti RM120,300 untuk 1.8G dan RM134,900 untuk 2.0V. Setiap pembelian didatangkan dengan jaminan lima tahun tanpa had batuan, dan pilihan enam warna badan. Spesifikasi lengkap Corolla Altis boleh dilihat di CarBase.my.

GALERI: Toyota Altis 2.0V


GALERI: Toyota Altis 1.8G

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required