Video teaser musim baharu Wheeler Dealers disiar – Ant Anstead ganti tugas Edd China di bengkel

Dewasa ini, pelbagai rancangan bercorak automotif disiarkan pada saluran-saluran television berbayar. Rancangan-rancangan berkenaan bukan hanya terikat pada rancangan berbentuk rebiu, malah yang berkisar dengan proses restorasi turut mendapat sambutan – antaranya Wheeler Dealers yang memaparkan bagaimana Mike Brewer membeli kenderaan terpakai, kemudian dibaiki oleh Edd China sebelum dijual kembali dengan membuat untung.

Walau bagaimanapun, perselisihan faham telah terjadi antara Edd China dengan produksi rancangan ini iaitu Velocity yang akhirnya menyaksikan hos berkenaan angkat kaki dan tidak terlibat dengan penggambaran Wheeler Dealers musim hadapan. Namun, Velocity telah menyiarkan teaser musim baharu Wheeler Dealers dan mendedahkan peranan Edd bakal digalas oleh Ant Anstead.

Dua video teaser telah disiarkan oleh Velocity. Pertama memaparkan Mike Brewer yang sedang keseorangan dan menyanyikan lagu All By Myself oleh Eric Carmen secara lip-sync, sebelum Ant Anstead hadir bagi melengkapkan tugas Mike. Manakala video kedua pula lebih panjang, memetik salah satu klip dari musim hadapan, memaparkan Ant membuka dan mengesan kerosakan pada pengecas turbo Ford Escort RS Cosworth sambil menerangkan bagaimana sistem turbo tersebut berkerja.

Berdasarkan teaser ini, dapat dibayangkan Ant bakal membawa Wheeler Dealers ke tahap yang sama seperti semasa Edd mengendalikan bengkel – melihat bagaimana Ant berjaya memberikan penyampaian yang begitu menarik terhadap pengecas turbo berkenaan. Ant sebenarnya bukan sahaja pengacara TV, malah beliau juga sebenarnya pakar baikpulih, pembina serta pereka kereta dan telah muncul dalam pelbagai rancangan sebelum ini termasuk For the Love of Cars bersama Philip Glenister.

Mike Brewer dan Edd China sememangnya ikon untuk Wheeler Dealers setelah kedua-duanya menjadi hos rancangan berkenaan sejak musim pertama pada 2003 hingga ke musim ke-13 yang berakhir awal tahun ini. Namun, Edd mula bertikam lidah dengan produksi dengan mendakwa Velocity akan memendekkan babak-babak di dalam bengkel untuk musim ke-14.

Keputusan Edd untuk tidak terlibat lagi dengan Wheeler Dealers nyata mengecewakan peminat. Tambahan pula, Edd dikatakan bukan sahaja berselisih faham dengan pihak Velocity, malah turut tidak sebulu lagi dengan Mike Brewer. Selain dari memperkenalkan Ant, teaser baharu ini juga Velocity seolah-olah mahu menafikan apa yang didakwa oleh Edd dengan menyiarkan babak di dalam bengkel terlebih dahulu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required