Range Rover Evoque generasi akan datang bakal dijanakan dengan enjin plug-in hybrid – laporan

Range Rover Evoque generasi akan datang bakal dijanakan dengan enjin plug-in hybrid – laporan

Jaguar Land Rover (JLR) bakal memperkenalkan model generasi kedua Range Rover Evoque yang ditawarkan dengan versi plug-in hybrid, selain enjin petrol tiga-silinder baharu.

Model PHEV ini menggunakan unit petrol 1.5 liter yang dipadankan bersama motor elektrik, turut menawarkan pengurangan emisi, meningkatkan prestasi dan mengehadkan perbatuan dengan kuasa elektrik sejati.

Menurut laporan Autocar, SUV PHEV ini yang dilengkapi dengan pek bateri lithium ion dikuasakan oleh senibina elketrikal 48V baharu, seperti mana yang pernah dipertontonkan oleh model hibrid sederhana Evoque Concept e pada tahun 2015. Seperti mana model berkenaan, motor elektrik bagi Evoque versi produksi juga bertindak seperti mana motor penghidup enjin.

Sebelum ini, JLR pernah berkata, Evoque PHEV ini dijangka akan tiba sebelum barisan modelnya yang lain yang turut dijanakan oleh enjin elektrik diperkenalkan menjelang tahun 2020. Namun ada sumber memberitahu, Evoque PHEV ini akan diperkenalkan sebelum tahun tersebut.

Selain itu, menurut sumber, barisan Evoque generasi akan datang juga akan dibina dengan platform yang lebih besar, selain turut ditawarkan dengan enjin petrol dan pengecas turbo diesel, yang telah diberi penambahbaikan untuk prestasi, penjimatan bahan api dan emisi.

Evoque ini akan menyertai barisan versi PHEV bagi Range Rover Sport dan Range Rover, yang kedua-duanya telah disahkan akan diperkenalkan tidak lama lagi, menurut kenyataan yang dikeluarkan oleh CEO Ralf Speth di Frankfurt Motor Show 2017 baru-baru ini. Semua model versi elektrik akan dibina berdasarkan model enjin pembakaran petrol, berbanding penjana kuasa hibrid diesel yang menggunakan platform model semasa Range Rover PHEV.

SPYSHOT: Range Rover Evoque generasi akan datang

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required