Kia Stinger GT Federation didedahkan di SEMA 2017

Kia Stinger GT Federation didedahkan di SEMA 2017

Selain dari Stinger GT Wide Body, Kia turut membawa sebuah lagi sedan sport empat pintu baharu berkenaan yang telah menerima sentuhan semula digelar Kia Stinger GT Federation ke SEMA 2017.

Stinger GT Federation dihasilkan bagi memberikan ‘amaran’ kepada pesaing-pesaingnya bahawa Kia bakal menghasilkan peralatan-peralatan beprestasi tinggi yang boleh dibeli untuk Stinger menerusi pembekal-pembekal terpilih serentak dengan pelancaran model berkenaan di Amerika Syarikat.

Pada bahagian luar, Stinger GT Federation diberikan kit aero tambahan dari Air Design USA yang terdiri dari spoiler belakang, diffuser belakang dan juga liang bonet enjin yang direka semula. Setelah itu, keseluruhan badan Stinger berkenaan diberikan warna khas creamy orange bagi menyerlahkan lagi imej sport sedan tersebut.

Rupa baharu ini turut disokong dengan pemadanan rim staggered berdiameter 20-inci dari TSW, dibaluti tayar-tayar berpretasi tinggi dari Falken. Bagi merendahkan lagi badan kereta ini, ia diberikan spring berprestasi tinggi dari Eibach bersama bar anti-oleng berdiameter lebih tebal untuk tujuan mendapatkan pengendalian lebih baik.

Kia turut memadankan sistem penurasan dan pengambilan udara lebih sejuk dari K&N serta sistem ekzos lebih lawas dari Borla. Ini membolehkan enjin V6 3.3 liter turbo berkembar Lambda II tersebut menghasilkan kuasa sekitar 380 hp, atau 15 hp lebih berkuasa dari jumlah asal (365 hp/510 Nm).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required