Isuzu D-Max facelift dilancarkan di Thailand – tiga cab berbeza, 1.9 dan 3.0 liter turbodiesel, bermula RM63k

Isuzu D-Max facelift dilancarkan di Thailand – tiga cab berbeza, 1.9 dan 3.0 liter turbodiesel, bermula RM63k

Selain dari Toyota Hilux facelift, Thailand kini turut menerima sebuah lagi trak pikap yang disegarkan kembali iaitu Isuzu D-Max facelift 2017. Ditawarkan dengan tiga jenis cab berbeza, D-Max dijual di Thai dengan harga bermula 497,000 baht (RM62,946) untuk model asas Spark 4×2 single cab (dijana enjin 1.9 litre bersama transmisi manual) hingga 1,099,000 Baht (RM139,322) untuk model V-Cross 3.0 Max Z-Prestige automatik.

Enjin 1.9 turbodiesel pada D-Max ini menghasilkan kuasa 150 hp pada takat 3,600 rpm dan tork maksima 350 Nm bermula 1,800 rpm hingga 2,600 rpm. Enjin yang masih lagi belum diperkenalkan di Malaysia ini digandingkan dengan pilihan kotak gear enam-kelajuan manual atau automatik, berdasarkan varian yang dipilih.

Namun pasaran Thailand tidak menerima enjin 4JK1-TCX 2.5 litre turbodiesel seperti yang diterima pada pasaran Malaysia. Versi paling berkuasa masih lagi dijana enjin 4JJ1-TCX 3.0 liter turbodiesel yang berkuasa 177 hp pada takat 3,600 rpm dan tork maksima 380 Nm bermula 1,800 hingga 2,600 rpm. Enjin ini pula dipadankan dengan pilihan transmisi sama ada lima-kelajuan manual atau enam-kelajuan automatik.

Isuzu D-Max facelift dilancarkan di Thailand – tiga cab berbeza, 1.9 dan 3.0 liter turbodiesel, bermula RM63k

D-Max facelift ini menampilkan berberapa perubahan antaranya lampu nyalaan siang berbentuk-L yang dipadankan pada semua varian, pelaras cahaya lampu hadapan manual, gril hadapan krom bersama lampu kabus rekaan baharu dan juga tiang-B yang dihitamkan.

Tiga warna baharu ditawarkan untuk versi tingkat taraf ini iaitu Polynesian Blue, Etna Red dan Zermatt Silver. Pada bahagian kabin pula, papan pemuka D-Max kini dilengkapi skrin sistem infotainmen lapan-inci yang turut diberikan fungsi navigasi dan juga sokongan Air-Mirroring terhadap telefon pintar menerusi hubungan Wi-Fi. Isuzu Connect turut menawarkan sokongan peranti berasaskan iOS dan Android bagi menghubungkan fungsi seperti Bluetooth dan USB.

Versi Cab 4 pula menerima perubahan balutan upholsteri dalaman iaitu dari beige ke hitam. Manakala untuk V-Cross Max, ia kini diberikan upholsteri kulit dengan dua-tona warna iaitu perang dan kelabu, bersama serlahan jahitan oren dan juga kemasan Bronze Metallic pada panel pintu. Varian tertinggi Hi-Lander Z-Prestige pula kini diberikan balutan upholsteri kulit perang.

Bahagian dalaman turut disertakan dengan komponon dari material sentuhan-lembut terutamanya pada bahagian storan pada konsol tengah, bahagian atas papan pemuka dan juga perehat tangan pada pintu hadapan. Varian Hi-Lander pula turut diberikan kemasan piano black (Cab 4 menerima kemasan seperti logam), dan juga pembuka pintu dengan kemasan krom.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

 

Add a comment

required

required