Toyota Hilux facelift di Thailand dapat muka Tacoma

Toyota Hilux facelift di Thailand dapat muka Tacoma

Toyota baru memberikan facelift kepada Hilux di Thailand, dan jika anda terasa seperti pernah nampak muka hadapan barunya ini, ia sebenarnya adalah hampir kepada model Tacoma yang dipasarkan di Amerika Syarikat. Penyumbang utama kepada muka baru ini adalah gril heksagon yang besar, bersama rekaan bampar, salur udara serta lampu kabus yang baru.

Walaubagaimanapun, muka baru ini hanya boleh didapati bagi varian 4×4 dan 4×2 Prerunner High Rider, manakala varian 4×2 Low Rider masih lagi mendapat bahagian hadapan yang sama, tetapi dengan gril berwarna hitam dan pelindung bampar hadapan. Bahagian lain adalah sama.

Turut tidak berubah adalah bahagian dalam, serta kelengkapan yang ditawarkan – pembeli di Thailand masih lagi boleh memiilh lampu utama LED, lampu kabus LED, sistem masuk tanpa kunci, butang pemula, cruise control, pengawal suhu, tempat duduk larasan kuasa, corong pendingin hawa di belakang, ruang simpanan di papan pemuka dengan penyejuk serta soket 220V di bawah perehat tangan tengah. Kelengkapan keselamatan juga masih sama, dengan sehingga tujuh beg udara dan Vehicle Stability Control.

Toyota Hilux facelift di Thailand dapat muka Tacoma

Satu perkara baru adalah terdapat model paling tinggi yang dipanggil sebagai Rocco. Ia hanya boleh didapati dalam bentuk badan double cab, dan trim 2.8G 4×2 dan 4×4. Model ini mempunyai gril kelabu dan hitam berkilat, bampar kelabu, kemasan keliling lengkuk roda hitam, rim 18 inci hitam dengan tayar all-terrain, sports bar, penutup bahagian belakang, grafik khas Rocco dan kemasan dalam warna hitam.

Pilihan enjin juga masih adalah sama iaitu bermula dengan diesel turbo 2.4 liter 150 hp/ 400 Nm, 2.8 liter 177 hp/ 450 Nm dan 2.7 liter Dual VVT-i petrol 166 hp/ 245 Nm.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required