Toyota Alphard versi terbaharu mula dilihat di Jepun?

Toyota Alphard versi terbaharu mula dilihat di Jepun?

Toyota Alphard terbaru kini muncul dalam satu gambar yang beredar diinternet, seperti yang dilaporkan oleh laman web Autonetmagz.com dari Indonesia. Gambar berkenaan dikongsikan oleh pengguna Twitter dengan nama @ArancioAtlas.

Di dalam gambar berkenaan, wajah depan Toyota Alphard itu dilihat ada kelainan berbanding versi terakhirnya. Pada lampu utamanya kini disertakan dengan tambahan kemasan hitam, yang sekaligus menjadi pemisah bagi bahagian atas dan bawahnya. Bamparnya juga lebih kemas dan ringkas.

Bagaimanapun, masih belum jelas sama ada Alphard yang dimaksudkan itu memang benar-benar dari jenis terbaru, atau versi facelift atau mungkin juga milik persendirian yang telah dilakukan pembaharuan mengikut citarasa peribadi pemiliknya.

Namun, jika diperhatikan lebih dekat, gril yang digunakan juga nampak berbeza dari model semasa yang ada – ia kini bukan lagi dalam penampilan krom berkilat semata-mata, tetapi disadur dengan kemasan hitam. Pendekatan ini juga sebenarnya digunakan oleh Toyota bagi model-model baru yang diperkenalkan, seperti Toyota Rush 2018.

Bentuk bampar juga nampak lebih sporty dan dalam masa yang sama, sangat ringkas. Lampu kabus berbentuk petak dipenjuru bawah bampar juga hadir dengan perumah berwarna hitam. Dari akaun Twitter yang dimaksudkan, pemiliknya sendiri menggunakan perkataan “New Alphard” dalam bahasa Jepun, memberikan petunjuk bahawa ini mungkin benar-benar versi terbarunya yang akan diperkenalkan nanti.

Selain itu, tempat duduk MPV mewah ini juga kelihatan hadir dalam warna terang, kebarangkalian besar dalam warna beige atau putih kekuningan.

Apa pun, setakat ini masih belum ada apa-apa pengesahan lanjut sama ada ini memang versi terbaru facelift bagi Alphard atau sebaliknya. Tapi, dari penampilan ini saja memang terlihat penampilan yang lebih kemas pada bahagian muka depannya berbanding model sedia ada.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required