Perodua Myvi ungguli Pencarian Model Kereta di Google 2017 – harga minyak, MRT antara topik popular

Perodua Myvi ungguli Pencarian Model Kereta di Google 2017 – harga minyak, MRT antara topik popular

Jika tahun 2016, Perodua Bezza, menjadi model kereta yang paling dicari menerusi Google, untuk 2017 ini pula, Myvi 2018 telah mengungguli takhta yang sama.

Setiap kali bulan Disember, Google akan mendedahkan pencarian menerusi Internet yang sering dilakukan oleh rakyat Malaysia sepanjang tahun. Di mana Google akan menghimpunkan semua pencarian tersebut dan berkongsi data menerusi ‘Zeitgeist’ tahunan untuk Malaysia, mengikut kategori pencarian yang menjadi trending.

Bagi kategori Orang pula, untuk 2017, aktres yang baru sahaja mendirikan rumah tangga, Izara Aishah mengungguli pencarian, sementara JJPTR (operator bagi permainan duit JJ Poor to Rich) pula untuk kategori Berita.

Harga minyak juga menjadi topik terhangat di kalangan rakyat Malaysia. Ia menduduki tangga kedua dalam kategori Berita, ini memang bukan suatu kejutan, selepas kerajaan mengambil langkah untuk mengumumkan harganya secara mingguan sejak akhir Mac lalu.

Malah Transit Aliran Massa (MRT) memperoleh tempat ke-empat dalam kategori yang sama. MRT Laluan Pertama Sungai Buloh-Kajang (SBK) dari Sungai Buloh ke Semantan yang beroperasi sejak Disember tahun lalu, diikuti dengan MRT Laluan Kedua yang menghubungkan Sungai Buloh ke Kajang telah mula beroperasi pada Julai tahun ini.

Manakala filem yang turut melibatkan kereta, The Fate of the Furious (atau Fast and Furious 8, di dalam pencarian) turut menjadi perhatian dengan berada di tempat ke-enam dalam Pencarian dan pertama dalam Filem.

Tidak seperti tahun sebelum ini, tiada kategori Model Kereta didedahkan untuk 2017. Walau pun tiada Top 10 untuk 2017, namun hanya satu model kereta yang terdapat dalam senarai Pencarian iaitu Perodua Myvi 2018 yang menduduki tangga ke-10.

Pencarian mula mencanak pada bulan lalu selepas ia dilancarkan, dan melihat akan sambutan yang begitu hangat memang tidak dinafikan Myvi 2018 berjaya menjadi model kereta yang paling dicari bagi tahun ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required