Perodua Bezza ungguli Trending Model Kereta di Google bagi 2016 – 4 model Proton turut tersenarai

Perodua Bezza ungguli Trending Model Kereta di Google bagi 2016 – 4 model Proton turut tersenarai

Pastinya ramai di antara kita yang menggunakan laman enjin pencarian Google untuk mencari sesuatu maklumat bukan? Setiap tahun, Google telah menghimpunkan senarai pencarian termasuklah trending untuk carta di Malaysia. Ini termasuklah mencari model kenderaan yang menjadi pilihan.

Jika tahun lalu, Honda HR-V telah mengungguli Trending Model Kereta melalui enjin pencarian popular ini, bagi 2016, tempat itu dirampas oleh Perodua Bezza. Malahan empat model Proton yang dilancarkan pada tahun ini turut tersenarai dalam Top 10 bagi 2016. Berikut merupakan senarai pencarian model kereta terhangat di Malaysia:

  1. Perodua Bezza
  2. Proton Persona
  3. Proton Saga
  4. Honda Civic
  5. Proton Perdana
  6. Nissan Note Nismo
  7. Toyota Sienta
  8. Toyota C-HR
  9. Proton Ertiga
  10. Audi A4

Tahun ini merupakan tahun bagi dua pengeluar kereta nasional, di mana Perodua telah melancarkan satu model iaitu Bezza dan Proton pula mencipta sejarah dengan ‘menghadiahkan’ empat model sekaligus iaitu Perdana, Persona, Saga dan Ertiga untuk 2016. Malah kelima-lima model tersebut turut berada dalam senarai pencarian tertinggi di Google.

Perodua Bezza ungguli Trending Model Kereta di Google bagi 2016 – 4 model Proton turut tersenarai

Selain itu, model kereta bukan-nasional termasuk Honda Civic baharu juga mencuri perhatian ramai dan menduduki tempat ke-empat dalam carta ini. Bukan itu sahaja, Toyota Sienta juga dilihat antara model terhangat kerana maklumat mengenainya dicari oleh ramai orang di enjin pencarian ini. Malahan model yang belum ada di Malaysia iaitu Toyota C-HR juga berada dalam senarai.

Agak mengejutkan apabila Nissan Note Nismo turut berada dalam senarai Top 10 ini, biarpun ia bukanlah model baharu dan juga tidak dijual di Malaysia, namun ternyata ia juga menarik perhatian rakyat Malaysia untuk mengetahui tentangnya. Model terakhir yang menduduki carta pencarian kereta di Malaysia bagi tahun ini ialah Audi A4, satu-satunya model premium, dan ini menandakan ia juga turut diminati dan menjadi dambaan ramai.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required