Tesla akan hasilkan trak pikap elektrik selepas Model Y

Tesla akan hasilkan trak pikap elektrik selepas Model Y

Tesla mungkin nampak seperti sangat sibuk sekarang memandangkan mereka perlu berhadapan dengan permintaan tinggi Model 3, dan pada masa sama, perlu memastikan model baru Roadster dan trak Semi boleh mula dikeluarkan pada masa yang ditetapkan. Selepas itu, akan keluar pula SUV elektrik Model Y, dan Elon Musk memberitahu, mereka tidak akan berhenti setakat di situ.

Idea untuk sebuah trak pikap oleh Tesla dilontarkan semasa penampilan pertama model Roadster dan trak Semi, tetapi kini, ia diberitahu akan tiba selepas Model Y. Ini adalah berdasarkan kenyataan yang dikeluarkan oleh Musk di dalam laman Twitter, di mana beliau meminta maklum balas daripada orang ramai.

Dalam satu jawapan kepada ‘Vancouver Seed Bank’ yang meminta sebuah pikap elektrik, Elon Musk menjawab, “Saya berjanji kami akan menghasilkan trak pikap selepas Model Y. Rekaan asas dan elemen kejuruteraan asasnya sudah ada dalam fikiran saya selama lima tahun dan saya tidak sabar untuk membinanya.”

Tesla akan hasilkan trak pikap elektrik selepas Model Y

Ramai juga orang lain yang terlibat dalam perbualan ini, dengan ada yang mencadangkan pelbagai ciri seperti jangkaan waktu tiba, lampu suasana dalam kabin, pengesan isyarat tangan dan lapan kamera sebagai dashcam.

Untuk rupanya pula, lukisan digital ini memberi petunjuk kepada sesuatu yang bersaiz besar, dengan Musk pernah memberitahu bahawa trak pikap Tesla boleh membawa sebuah lagi trak pikap di atasnya. Dalam perbualan di Twitter juga, Musk ada menyatakan bahawa trak pikap Tesla ini perlu menjadi besar sedikit daripada Ford F-150 bagi membolehkan trak tersebut dilengkapi dengan barangan yang “menetapkan tahap baru.”

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required