SPYSHOT: SUV Geely Boyue sedang diuji oleh Proton

SPYSHOT: SUV Geely Boyue sedang diuji oleh Proton

Geely Boyue kini telah dilihat sedang diuji di Malaysia. Gambar terbaru ini, yang dirakam oleh seorang pembaca, Mamu Penang, dilihat di Putrajaya dan juga Lebuhraya Elite. SUV berkenaan, tanpa sebarang samaran melainkan pelekat hitam yang ditampal pada lencananya, dengan trade plate “B” yang biasanya digunakan oleh Proton.

Memang sudah diketahui, bahawa SUV pertama Proton nanti akan didasarkan kepada Geely Boyue seperti yang diumumkan sebelum ini. Tapi, apa yang ambil masa lama untuk diperkenalkan? Ini kerana, Boyue pemanduan sebelah kanan belum pernah ada, jadi Proton perlu melakukan perkara itu untuk pasaran tempatan. Ia juga akan melibatkan kandungan tempatan.

SPYSHOT: SUV Geely Boyue sedang diuji oleh Proton

Boyue merupakan SUV dalam segmen C, jika dilihat dari saiznya. Dengan lima-tempat duduk, ia ditawarkan dengan pelbagai pilihan enjin; yang paling berkuasa ialah 1.8 liter yang menjana 181 hp/285 Nm, empat-silinder, turbocaj yang digandingkan dengan transmisi automatik enam-kelajuan. Di China juga, ia hadir dengan sistem pacuan roda depan atau AWD.

Terdapat pelbagai juga pilihan kelengkapan bagi model ini untuk pasaran China. Ia termasuk kluster instrumen digital tujuh-inci, bumbung panoramik, kamera 360-darjah dan sistem infotainmen lapan-inci dengan WiFi, Apple CarPlay dan kawalan suara. Ia juga lengkap dengan ciri keselamatan terkini seperti autonomous emergency braking dan adaptive cruise control.

Penampilang sulung Geely Boyue di Malaysia 2017

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required