Toyota Vellfire, Alphard 2018 – kit Modellista, TRD baru

Toyota Vellfire, Alphard 2018 – kit Modellista, TRD baru

Demi menawarkan pelanggan dengan pilihan yang lebih bergaya untuk kenderaan mereka, Toyota Japan telah memperkenalkan kit badan serta aksesori rasmi untuk Vellfire dan Alphard facelift. Senarai aksesori yang disediakan cukup meluas, termasuk untuk luar dan dalam, tetapi buat masa ini cuma dipasarkan di Jepun.

Kedua-dua Vellfire dan Alphard di Jepun kini ditawarkan dalam varian biasa dan juga Aero, di mana perbezaannya, versi Aero mempunyai penampilan lebih sporty, terutamanya melalui bampar hadapannya. Untuk pakej baru ini, Toyota menawarkan pilihan pakej kit badan Dress Up, TRD dan Modellista, untuk kedua-dua MPV popular tersebut.

Semua tiga kit ini merangkumi perubahan kepada rekaan bampar hadapan, skirt tepi dan bampar belakang, tetapi kit TRD dan Modellista datang dengan masing-masing empat dan dua muncung ekzos. Kit TRD juga datang dengan pilihan empat rekaan rim (sehingga saiz 20 inci), manakala Modellista mendapat lebih banyak kemasan krom di sekeliling kenderaan.

Toyota Vellfire, Alphard 2018 – kit Modellista, TRD baru

Terdapat juga pelbagai aksesori untuk bahagian dalam kabin termasuk lampu LED di kaki, plet tepi pintu berlampu, balutan tempat duduk kulit dan fabrik pada pelapik bumbung warna beige, kemasan kayu pada roda stereng, bidai untuk tingkap tepi, lapik kaki bertekstur dan alas lantai yang boleh digulung untuk menutup rel tempat duduk baris kedua.

Barangan lain yang dapat memberi kemudahan kepada pengguna adalah pemegang yang diletakkan pada penyadar kepala tempat duduk penumpang hadapan, pemijak tepi bersepadu supaya mudah masuk dan keluar, bermacam tempat meletak barangan dan ruang kaki yang boleh dipanjangkan untuk tempat duduk kapten. Seperti yang boleh dilihat dalam risalah jualan di bawah, semua barangan ini memerlukan bayaran tambahan.

Untuk mengingatkan kembali, kedua-dua Vellfire dan Alphard dijual dalam pilihan enjin yang bermula dengan unit empat silinder 2.5 liter Dual VVT-i berkuasa 180 hp/ 235 Nm, manakala varian paling tinggi dikuasakan enjin V6 3.5 liter 2GR-FKE dengan sistem direct injection. Varian hibrid pula menggunakan gabungan enjin kitaran Atkinson 2.5 liter 150 hp dengan motor elektrik 141 hp di hadapan dan motor 67 hp di belakang, seterusnya memberikan kuasa AWD.

Toyota Vellfire, Alphard 2018 – kit Modellista, TRD baru

Di Malaysia, Vellfire 2.5 yang dijual sekarang adalah model sebelum facelift, pada harga RM345,142, manakala Alphard 3.5 pula mempunyai harga RM408,327. Varian paling tinggi Alphard 3.5 Executive Lounge dijual pada harga RM505,626. Semua harga ini tidak termasuk insurans, dan diberikan sekali dengan jaminan lima tahun tanpa had batuan. Model facelift pula dijangka tiba tidak lama lagi.

GALERI: Risalah jualan kit badan Toyota Vellfire 2018


GALERI: Risalah jualan kit badan Toyota Alphard 2018

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required