Toyota Alphard, Vellfire facelift 2018 muncul di laman web UMWT tiga minggu lepas Jepun, tempahan dibuka

Toyota Alphard, Vellfire <em>facelift</em> 2018 muncul di laman web UMWT tiga minggu lepas Jepun, tempahan dibuka

Ini ada satu kejutan. Hanya selepas tidak sampai tiga minggu Toyota Alphard dan Vellfire facelift 2018 diperkenalkan di Jepun, kini dua MPV itu sudah muncul di laman web UMW Toyota Motor. Nampaknya juga seperti tempahan untuk kenderaan ini sudah dibuka, namun tidak bermaksud ia sudah berada di sini dan sedia untuk dihantar kepada pelanggan, seperti Harrier.

Alphard dan Vellfire facelift ini dikuasakan oleh enjin 2GR-FKE 3.5 liter V6 suntikan terus, dan Toyota mendakwa ia mampu memberikan prestasi serta penjimatan yang lebih baik. Penggunaan minyak ialah pada kadar 10.4 km dan 10.6 km bagi setiap liter mengikut kitaran JC08 Jepun. Model yang dikuasakan oleh enjin V6 pula telah beralih daripada transmisi automatik enam-kelajuan kepada versi lapan-kelajuan Direct Shift.

Pada bahagian lain, bahan pencantum struktur (structural adhesive) yang lebih baik digunakan, termasuk pada bahagian cermin yang lebih tahan – menyumbang kepada peningkatan ketahanan badan yang turut memberi kesan kepada kestabilan pemanduan dan keselesaan keseluruhan.

Toyota Alphard, Vellfire <em>facelift</em> 2018 muncul di laman web UMWT tiga minggu lepas Jepun, tempahan dibuka

Dalam laman web UMWT, mereka telah memberi tumpuan kepada enjin serta kotak gear 8AT baru yang ada pada Alphard facelift, bersama kelengkapan seperti fungsi start/stop, tempat duduk VIP dengan meja bersepadu, pengawal pendingin hawa di perehat tangan dan cermin paparan penuh (FDM). Kita juga akan mendapat pengecas telefon tanpa wayar dan pemerhati titik buta (BSM).

FDM adalah satu ciri yang menarik. Ia seperti satu siaran langsung apa yang terjadi di bahagian belakang, dan paparannya keluar di cermin pandang belakang. Ini juga adalah satu sistem keselamatan yang baik, memandangkan pemandu dapat melihat bahagian belakang secara luas tanpa sebarang gangguan.

Bagi Vellfire, antara kelengkapan yang diketengahkan oleh UMWT adalah FDM, BSM, pengecas tanpa wayar, fungsi start/stop dan skrin informasi dan hiburan yang besar di tengah. Tempat duduk yang di dalam gambar adalah tempat duduk kapten, dalam kabin serba hitam. Tempat duduk kapten adalah satu tahap lebih rendah berbanding tempat duduk VIP dalam Alphard. Tiada sebarang pernyataan tentang Toyota Safety Sense.

Toyota Alphard, Vellfire <em>facelift</em> 2018 muncul di laman web UMWT tiga minggu lepas Jepun, tempahan dibukaToyota Alphard, Vellfire <em>facelift</em> 2018 muncul di laman web UMWT tiga minggu lepas Jepun, tempahan dibuka

Perubahan kosmetik untuk model facelift ini melibatkan wajah depan yang lebih segar. Alphard misalnya datang dengan gril depan yang lebih besar dan tinggi bersama kemasan krom melibatkan bahagian lampu utama; rekaan pada lampu berkenaan turut menerima sentuhan baru untuk bahagian dalamannya, dengan tambahan dua atau tiga projektor LED, bergantung kepada varian.

Vellfire pula menerima rekaan gril besar dalam kemasan krom dan perubah lampu kabus tiga segi, memberikannya wajah yang lebih menonjol. Pada kedua-dua model ini, varian Aero menerima bampar depan yang lebih sporty dengan kawasan lampu kabus yang lebih besar – pada Vellfire, bahagian ini diwarisi dari model Voxy. Lampu belakang juga adalah baru.

Sudah tentu, apabila mendapatkan kenderaan melalui UMWT, pelanggan akan menerima kereta yang telah ditala khas untuk keadaan cuaca serta jalan di Malaysia. Ini termasuk pelarasan khas yang dibuat pada ECU, cermin sisi lebih lebar dan sistem navigasi serta audio yang boleh diguna terus. Selain itu, kereta rasmi UMWT juga datang dengan jaminan lima tahun tanpa had batuan.

Toyota Alphard facelift 2018

Toyota Vellfire facelift 2018

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required