VIDEO: Axia dipandu lawan arus trafik di NPE

Entah apa yang difikirkan oleh pemandu-pemandu yang memandu kenderaan mereka menentang arus trafik. Ingatkan dah reda dan tak ada lagi kes seumpamanya yang akan berlaku, tetapi andaian itu ternyata silap.

Baru petang semalam berulang lagi kejadian seperti ini di Lebuhraya Pantai Baru (NPE) dan sempat dirakam dalam video oleh Media #DTTB ini. Sebuah Axia putih kelihatan sedang dipandu dalam arah trafik yang bertentangan dan sempat dikejar oleh petugas lebuhraya.

Bagaimanapun, kehadiran petugas itu langsung tidak diendahkan oleh pemandu. Pada ketika Axia berkenaan berhenti di lorong paling kanan dalam keadaan melawan arus, arahan petugas yang menyuruhnya berhenti memandu tidak juga dihiraukan, sebelum pemandu berkenaan terus bergerak lagi dalam arah yang salah itu.

Akhirnya, akibat keadaan trafik yang semakin bertambah dan berhenti, Axia berkenaan terpaksa juga mengalihkan arah laluannya untuk membuat pusingan-U dan bergabung semula dengan aliran trafik seperti yang sepatutnya. Mujur orang ramai telah berjaya menghadang laluan Axia berkenaan dan memaksanya untuk berhenti.

Kalau anda berada di atas jalan raya, tolong jangan buat perangai macam ini. Tolong pastikan keselamatan diri sendiri dan orang ramai. Kalau rasa-rasa tak sihat atau malas nak memandu, naik pengangkutan lain. Harap semuanya selamat.

Looking to sell your car? Sell it with Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required