Daihatsu Sirion terbaru akan dilancarkan di Indonesia Februari ini – rebadge Perodua Myvi, CBU dari M’sia

Daihatsu Sirion terbaru akan dilancarkan di Indonesia Februari ini – <em>rebadge</em> Perodua Myvi, CBU dari M’sia

PT Astra Daihatsu Motor (ADM) bakal memperkenalkan Daihatsu Sirion 2018 untuk pasaran Indonesia bulan depan, seperti yang dimaklumkan oleh Pengarah Pemasaran, Amelia Tjandra kepada Kompas.

Sama seperti sebelum ini, Daihatsu Sirion merupakan model rebadge kepada Peordua Myvi dan akan diimpor sepenuhnya (CBU) dari Malaysia. Tjandra menjelaskan, Daihatsu Sirion untuk pasaran di sana akan sama seperti model Myvi baru dari segi spesifikasinya dan bukan versi dengan spesifikasi yang lebih rendah daripada versi Perodua.

“Sirion untuk pasaran Indonesia akan dibawa masuk dari Malaysia, dan dilancarkan pada Februari nanti. Yang membezakannya hanya logo, itu saja. Kereta berkenaan juga mencapai penarafan lima-bintang bagi ujian keselamatan ASEAN NCAP,” tambah beliau.

Perodua Myvi 2018 yang dilancarkan di Malaysia pada November 2017 ditawarkan dengan pilihan enjin 1.3L dan 1.5L. Model Sirion sedia ada di Indonesia (dari Myvi lama) dijual di negara itu dengan satu pilihan enjin sahaja, iaitu 1.3L. Bagi model baru ini pula, masih belum pasti sama ada versi enjin 1.5L akan turut ditawarkan di sana.

Jika anda ingin tahu lebih lanjut tentang Perodua Myvi, boleh ikuti laporan lengkap kami terhadap kereta ini. Anda juga boleh menonton video panduan lengkap antara Myvi lama dan baru yang telah kami sediakan.

Perodua Myvi 2018 1.3 Premium X

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required