Hyundai bakal lancar barisan model N Sport; versi lebih rendah dari model-model liar N sepenuhnya

Hyundai bakal lancar barisan model N Sport; versi lebih rendah dari model-model liar N sepenuhnya

Umum sudah mengetahui, sayap talaan dan perlumbaan rasmi Hyundai yang digelar Hyundai N kini telah menghasilkan dua buah model produksi berprestasi tinggi sebenar iaitu i30 N dan Veloster N. Dengan jenama yang semakin mengukuh tersebut, selepas ini Hyundai merancang untuk menghasilkan model-model lebih mampu milik di bawah lencana N Sport pula, lapor Car and Driver.

Menurut ketua ujian kenderaan dan pembangunan prestasi tinggi Hyundai, Albert Biermann, model-model N Sport berkenaan tidaklah direka dengan “pemadanan enjin lain, brek lebih besar atau keseluruhan suspensi atau gandar baharu” seperti model-model liar N sebenar, sebaliknya ia akan “ditala untuk pengalaman pemanduan yang lebih baik”.

Hyundai bakal lancar barisan model N Sport; versi lebih rendah dari model-model liar N sepenuhnya

Biermann turut menjelaskan, model-model N Sport ini juga mungkin akan diberikan “tayar yang berbeza dari tayar model-model standard”, serta diberikan kelengkapan-kelengkapan luaran dan dalaman yang menampilkan rupa lebih sporty. Siri N Sport ini juga disahkan akan dihasilkan dalam mana-mana barisan model, termasuk model-model yang telah pun dihasilkan bentuk N sepenuhnya – sama seperti AMG-Line pada Mercedes-Benz atau M Sport pada BMW.

Apabila ditanya berkenaan harga untuk model-model N Sport tersebut, Biermann menjawab “anda boleh jangkakan ia berbaloi dengan harganya”. Dalam masa yang sama, bekas naib presiden kejuruteraan BMW M berkenaan turut memberikan gambaran kemana hala tuju sukan permotoran Hyundai selepas ini. Menurut Biermann, selain dari kejohanan rali dunia (WRC), tidak lama lagi Hyundai N akan berlumba dalam satu lagi kejuaraan lain dan berkemungkinan perlumbaan yang lebih menjurus ke budaya di Amerika Syarikat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required