Maruti Suzuki Concept Future-S buat penampilan kali pertama di India – bawa gaya menarik untuk crossover

Maruti Suzuki Concept Future-S buat penampilan kali pertama di India – bawa gaya menarik untuk crossover

Semasa acara pameran kenderaan Auto Expo 2018 yang sedang berlangsung di New Delhi, India, Maruti Suzuki telah mempertontonkan buat kali pertama di dunia, sebuah model konsep yang dinamakan sebagai Concept Future-S. Kenderaan ini membawa gaya crossover yang lebih futuristik, dan dibangunkan sendiri oleh pasukan pereka Maruti Suzuki.

Seperti yang boleh dilihat dalam gambar rasmi ini, Concept Future-S menggunakan dua tona warna utama iaitu oren terang, dan putih, pada badannya yang terletak tinggi. Lampu utama yang terdapat di kedua bucu kenderaan ini adalah nipis dan garisannya bersambung di tengah. Bawah pada lambang Suzuki yang besar itu pula, terdapat panel yang berlubang, menggantikan gril biasa.

Apabila dilihat dari tepi pula, kita dapat menyaksikan kenderaan ini mempunyai bumbung yang rendah, manakala pintu pula hanya ada dua. Walaupun sekali imbas rekaannya sedikit mengingatkan kita kepada kereta dalam cerita kartun, ia masih lagi nampak tegap dengan lengkuk tayar yang membonjol.

Rekaan bahagian belakang juga seperti satu cerminan kepada bahagian hadapan – dengan juga menggunakan lampu nipis yang ditemukan di bahagian tengah, light guide berpetak di bawahnya, dan diffuser yang menempatkan ekzos di bahagian tengah.

Masuk ke bahagian dalam yang juga menggunakan tona warna oren dan putih, rekaannya lebih ringkas dan di hadapan pemandu tidak kelihatan sebarang panel instrumen (mungkin menggunakan head-up display), dan tiada sebarang butang kawalan kecuali di konsol perehat tangan tengah untuk membuka kunci dan juga tempat mengisi minyak.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required