Marquez sambung kontrak dengan HRC hingga 2020

Marquez sambung kontrak dengan HRC hingga 2020

Honda Racing Corporation mengumumkan kontrak dengan Marc Marquez sebagai pelumba pasukan Repsol Honda dalam perlumbaan MotoGP disambung sehingga tahun 2020. Marquez yang kini berusia 25 tahun mula diambil sebagai pelumba pasukan itu pada tahun 2013 dan telah berjaya menjadi juara keseluruhan pada tahun yang sama.

Sejak daripada itu, Marquez terus membuktikan kemampuan dengan menjadi juara pada tahun 2014, 2016 dan 2017, selain turut mendapat 63 kali naik ke atas podium, iaitu 35 kali untuk tempat pertama, 19 kali untuk tempat kedua dan sembilan kali untuk tempat ketiga.

Marquez sambung kontrak dengan HRC hingga 2020

“Saya teruja untuk terus berlumba dengan pasukan pengeluar Honda dalam kelas MotoGP. Dua sesi ujian yang pertama telah berjalan lancar, dan apabila kontrak saya telah diperbaharui, saya dapat memberi fokus kepada perlumbaan dalam musim baru nanti,” kata Marquez.

“Marquez telah berusaha keras secara konsisten, sehingga tiba ke had dan semakin matang sebagai seorang pelumba, dan memberikan Honda banyak kemenangan. Kami dapat mengumumkan pembaharuan kontrak ini secara cepat kerana kepercayaan dan semangat bersama dalam perlumbaan,” kata presiden HRC, Yoshishige Nomura.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required