Toyota Sienta dipertingkat dengan ciri baharu – RM97k

Toyota Sienta dipertingkat dengan ciri baharu – RM97k

UMW Toyota telah memperkenalkan Sienta model 2018, mempunyai beberapa peningkatan termasuk pada bahagian aksesori dan cirinya, tetapi tiada peningkatan harga. Sebelum ini, Sienta ditawarkan dalam dua varian, tetapi kini ia hanya datang dalam satu varian sahaja, iaitu 1.5V (varian tinggi). Varian 1.5G kini sudah tiada.

Selain kelengkapan yang sedia ada seperti waktu ia dilancarkan pada bulan Ogos 2016 yang dulu, MPV tujuh tempat duduk ini sekarang datang dengan sistem informasi dan hiburan skrin sesentuh DVD-AVX 6.9 inci, yang turut dilengkapi dengan sambungan Bluetooth, HDMI, slot kad SD dan kamera undur. Pilihan tambahan skrin 7.0 inci DVD-AVN dengan sistem navigasi GPS sebelum ini masih lagi ada ditawarkan untuk pengguna.

Sienta 2018 juga dilengkapi dengan pengecas USB di tempat duduk baris kedua untuk menambahkan kesenangan pengguna, serta lapik bahagian kargo belakang yang boleh ditanggalkan. Kelengkapan baru lain adalah pilihan sistem kamera bantu letak kereta Panoramic View Monitor, yang memaparkan keadaan luar pada skrin sistem hiburan.

Toyota Sienta dipertingkat dengan ciri baharu – RM97k

Untuk bahagian mekanikal, tiada sebarang perubahan. Sienta 2018 masih lagi dikuasakan oleh enjin empat silinder 1.5 liter 2NR-FE yang mampu menghasilkan kuasa sebanyak 107 PS pada 6,000 rpm dan 140 Nm tork pada 4,200 rpm. Ia kemudiannya dipadankan bersama transmisi automatik CVT dengan nisbah virtual tujuh kelajuan.

Antara kelengkapan lain yang ada pada Sienta 1.5V adalah lampu utama bi-LED dengan positioning light LED, rim aloi 16 inci, cermin hadapan akustik, sistem masuk tanpa kunci, butang pemula enjin dan panel instrumen Optitron. Lain daripada itu, ia juga mempunyai sistem pendingin hawa automatik, roda stereng yang dibalut kulit dan dua pintu gelungsur kawalan elektrik.

Toyota Sienta 1.5V dijual pada harga RM97,000 termasuk GST, tanpa insurans dan datang bersama jaminan lima tahun tanpa sebarang had batuan. Anda juga boleh melihat spesifikasi penuh kenderaan ini dan membandingkannya dengan kenderaan lain di CarBase.my.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required