Rossi dan Yamaha sambung kontrak dua tahun lagi

Rossi dan Yamaha sambung kontrak dua tahun lagi

Dengan musim perlumbaan 2018 bakal bermula hujung minggu ini, Yamaha Motor Co., Ltd. telah mengumumkan bahawa khidmat Valentino Rossi akan terus digunakan untuk dua tahun lagi dalam saingan MotoGP. Bermakna untuk dua tahun lagi, peminat siri perlumbaan ini akan dapat menyaksikan lagenda berusia 39 tahun tersebut terus beraksi menggunakan jentera YZR-M1.

Kontrak yang ditandatangani antara Rossi dan Yamaha ini juga menunjukkan pelumba tersebut akan berlumba sehingga umur beliau 40 tahun dan musim 2018 ini adalah musim yang ke-13 beliau bersama Yamaha. Dalam tempoh itu, pelbagai kejayaan telah dicatat dan Rossi setakat ini dinamakan sebagai pelumba Yamaha paling berjaya dengan 56 kemenangan tempat pertama.

“Dalam tempoh dua tahun yang lepas, saya telah membuat keputusan bahawa saya ingin terus sambung kerana berlumba, dan menjadi pelumba MotoGP terutamanya menggunakan jentera M1 adalah sesuatu yang membuatkan saya rasa bagus,” kata Rossi.

Pengarah pasukan Movistar Yamaha pula menyatakan, “walaupun beliau sudah berumur 39 tahun dan berada dalam sukan ini agak lama, Vale masih lagi dilihat komited sama macam dulu. Tiada keraguan beliau masih lagi seorang pelumba yang baik, seperti yang dapat disaksikan semasa sesi ujian pra musim. Sekarang, tugas kami sebagai sebuah pasukan perlulah memberikan beliau YZR-M1 yang terbaik untuk memenangi perlumbaan.”

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required