Mitsubishi Triton Barbarian SVP II untuk pasaran UK – model edisi terhad, hanya 250-unit, bermula RM164k

Mitsubishi Triton Barbarian SVP II untuk pasaran UK – model edisi terhad, hanya 250-unit, bermula RM164k

Mitsubishi Motors telah memperkenalkan trak pikap L200 (atau Trition di Malaysia) edisi terhad untuk pasaran UK dikenali sebagai L200 Barbarian SVP II. Ini merupakan model SVP kedua, lanjutan dari edisi pertama sebelum ini dan masih lagi hanya dihasilkan sebanyak 250-unit.

Pada bahagian luar, Barbarian SVP II menerima serlahan elemen berwarna oren yang lebih menonjol dari Triton Athlete pasaran Malaysia. Ia juga dilihat lebih menyerlah dari SVP sebelum ini dimana hanya menampilkan serlahan berwarna hitam dengan warna badan Electric Blue Metallic dan Cosmos Black.

Untuk model terbaharu ini, keseluruhan 250-unit berkenaan akan dibahagikan kepada dua – sebahagian akan diberikan warna Diamond Black, dan sebahagian lagi dengan warna Metallic Grey. Serlahan berwarna oren tersebut pula akan ditampilkan pada rim aloi 17-inci, gril dan lampu hadapan, kekemasan lampu belakang, perumah lampu kabus, pelapik belakang pembuka pintu dan rel bumbung.

Bahagian dalaman juga menerima serlahan berwarna oren berkenaan, terutamanya pada tempat duduk dengan sebahagian kulit, benang jahitan dan jalur paip kemasan diberikan warna yang menonjol tersebut. Logo SVP juga ditempatkan pada kedua-dua perehat kepala tempat duduk hadapan, selain plak dan logo-logo lain yang turut diberikan pada kabin trak pikap ini.

Manakala pada bahagian kargo pula, L200 SVP ini diberikan pencahayaan pada bed, pintu tailgate bantuan spring serta diberikan penyerap bagi bukaan yang lebih lembut.

Namun sistem mekanikal trak pikap ini masih lagi tidak berubah dan ia masih dijana oleh enjin turbodiesel 2.4 liter berkuasa 177 hp bersama sistem pacuan empat roda Super Select 4WD.

Pilihan transmisi enam kelajuan manual masih ditawarkan, manakala pembeli yang memilih kotak gear lima-kelajuan automatik turut akan diberikan pedal penukar gear pada stereng.

Pada pasaran UK, model Special Vehicle Projects ini dijual pada harga bermula £29,830 atau RM164,149 mengikut kadar tukaran semasa.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required