Bangkok 2018: Toyota Yaris Ativ TRD, Vios TRD kelak

Bangkok 2018: Toyota Yaris Ativ TRD, Vios TRD kelak

Semalam kami telah memaparkan galeri Toyota Yaris Ativ yang sedang dipertontonkan di Bangkok Motor Show 2018. Kali ini giliran Toyota Yaris Ativ TRD, sedan segmen-B yang disolek oleh Toyota Racing Development, sekaligus memberikan bayangan ia kemungkinan wajah Vios TRD kelak iaitu bagi model masa akan datang.

Yaris Ativ dilancarkan di Thai pada Ogos 2017 dengan lima varian – J Eco, J, E, G dan S – dengan yang paling sporty adalah S. Walau bagaimana pun tiada versi TRD ditawarkan setakat ini. Bagi Yariz Ativ TRD yang ditawarkan dengan unit terhad, dijual oleh pengedar Toyota dalam tempoh dua bulan, selepas itu bahagian yang terlibat akan dijual secara berasingan.

Yaris Ativ dalam kekemasan S telah pun menerima lip merah yang nipis, tetapi gaya TRD telah menambahkan satu lagi di bahagian bawah dan kekemasan merahnya lebih tebal. Lip tersebut digandingkan dengan spoiler hadapan dan lampu kabus yang dikelilingi dengan tiga-strake.

Bangkok 2018: Toyota Yaris Ativ TRD, Vios TRD kelak

Sementara di bahagian sisinya ditampilkan dengan dua-tona skirt, selain perumah cermin sisi dengan hitam berkilat dan jaluran merah yang telah ditampilkan pada varian S.

Manakala di belakangnya pula, sedan ini menerima di bahagian but dan kepingan panjang di belakang dihiasi lip merah yang tebal bagi memadankannya dengan bahagian hadapan. Tiada rim unik TRD, namun Yaris Ativ TRD membuatkan anda perlu membayar esktra bagi kit badannya.

Ativ merupakan kereta eko Thai, ia dijanakan oleh enjin 1.2 liter dengan 86 PS/108 PS, dipadankan bersama CVT automatik. Kereta ini telah ditawarkan di Singapura sebagai Toyota Vios baharu dengan enjin 1.5 liter bersama CVT, seperti mana model semasa Vios di negara kita.

GALERI: Toyota Yaris Ativ E dan S

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required