Geely Borui GE – PHEV 1.5 liter bakal dilancar 9 April

Geely Borui GE – PHEV 1.5 liter bakal dilancar 9 April

Ini satu lagi model Geely yang akan dilancarkan; Geely Borui GE, model plug-in hybrid bagi versi sedan Borui sebelum ini akan diperkenalkan untuk pasaran China pada 9 April nanti. Berikut merupakan imej-imej awalnya yang muncul dari laman media di sana.

Kereta PHEV ini menggunakan enjin 1.5 liter tiga-silinder turbocas, yang sudahpun digunakan pada model Volvo XC40 T3. Ia dipadankan dengan kotak gear automatik klac berkembar tujuh-kelajuan, dan disertai motor elektrik dan pek bateri.

Komponen yang digunakan ini sama dengan sistem janaan kuasa T5 Twin Engine sebelum ini, jadi tidaklah mengejutkan jika ia turut digunakan pada model-model elektrik dari pengeluar kenderaan Sweden itu, serta kenderaan dari Lynk & Co nanti.

Perincian spesifikasi lainnya masih belum didedahkan. Bagaimanapun media tempatan di China melaporkan kadar penggunaan minyaknya boleh mencapai serendah 1.5 liter/100 km. Model PHEV ini akan menjadi tambahan terbaru bagi varian Borui lain yang turut ditawarkan ketika ini.

Geely Borui GE – PHEV 1.5 liter bakal dilancar 9 April

Antaranya termasuk model dengan enjin 1.8 liter turbo (184 hp) dan 2.4 liter (162 hp); kedua-duanya dengan transmisi automatik enam-kelajuan. Akan ada satu lagi varian, iaitu GT dengan enjin 1.5 liter turbo dan output 177 hp dengan kotak gear klac berkembar tujuh-kelajuan.

Reka bentuknya sama sahaja dengan Borui GT. Antara perkara yang menjadi tarikan utama kereta ini ialah rekaan gril yang digunakan, yang diapit oleh lampu utama dengan rekaan tirus. Bahagian bawahnya pula dihiasi dengan kemasan krom. Rekaan rimnya juga menyumbang imej tersendiri. Selain itu, grafik baru pada lampu belakang dan juga ekzos berkembar turut diberikan.

Di dalam, sebuah skrin sentuh 12.2 inci menjadi antaramuka bagi ciri dan sistem kenderaan ini. Konsol tengahnya lebih tinggi, dengan ciri pengecas telefon tanpa wayar juga disediakan kepada pengguna. Apa pandangan anda tentang model ini? PHEV untuk kenderaan dalam segmen yang lebih meluas tentunya akan memberikan askses yang lebih mudah kepada kebanyakan orang, bukan?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required