Mercedes-Benz S450 W222 CKD terpapar dalam web Malaysia pada harga RM699,888 – facelift akan tiba?

Mercedes-Benz S450 W222 CKD terpapar dalam web Malaysia pada harga RM699,888 – facelift akan tiba?

Selain Mercedes-AMG C 43 dan GLC 43, turut dijumpai berada dalam laman web kalkulator kewangan Mercedes-Benz Malaysia (MBM) adalah S 450 W222. Varian ini hanya ada ditawarkan pada S-Class facelift, sekaligus memberi bayangan model yang diperbaharui ini juga akan tiba di Malaysia tidak lama lagi.

Disenaraikan sebagai model pemasangan tempatan (CKD), S 450 dilihat terpapar dengan harga RM699,888 tidak termasuk insurans sekaligus meletakkan ia RM100,000 lebih mahal berbanding model hibrid S 400 h yang mendapat pengecualian duti. Tetapi, S 450 adalah sebuah model yang lebih berkuasa.

Ini kerana ia didatangkan dengan enjin petrol enam silinder turbo 3.0 liter baru, bersama tambahan starter/alternator 48 volt bersepadu yang dapat memberi tambahan 21 hp dan 250 Nm apabila perlu – sekaligus menjadikan ia sebagai sebuah hibrid ringkas. Jumlah kuasa sistem ini adalah 362 hp dan 500 Nm, dihantar ke roda belakang melalui transmisi automatik 9G-Tronic sembilan kelajuan.

Mercedes-Benz S450 W222 CKD terpapar dalam web Malaysia pada harga RM699,888 – facelift akan tiba?

Pada masa ini, spesifikasi serta barangan pada kenderaan ini masih belum didedah, tapi ia boleh dijangka mempunyai inovasi sama seperti yang diperkenalkan pada model facelift. Ini termasuk lampu utama LED Multibeam dengan Ultra Range High Beam, pad kawalan sesentuh pada stereng, pengecas tanpa wayar dan sistem kawalan keselesaan Energizing yang boleh mengawal suhu, pewangi udara, pemanas tempat duduk, fungsi mengurut dan pelbagai lagi.

Sistem bantuan pemandu juga telah dinaik taraf dengan cruise control adaptif Distronic yang boleh memperlahankan kenderaan secara sendiri apabila ada selekoh atau persimpangan, dan boleh digunakan pada kelajuan sehingga 210 km/j. Terdapat juga Active Steering Assist dengan Active Lane Changing Assist dan Active Emergency Stop Assist, serta tambahan Active Brake Assist dengan fungsi brek trafik bertentangan dan brek kecemasan serta Evasive Steering Assist.

GALERI: Mercedes-Benz S-Class W222 facelift

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required