Lagi satu nombor plat khas muncul – kali ini abjad X

Lagi satu nombor plat khas muncul – kali ini abjad X

Lepas satu, satu lagi nombor pendaftaran siri khas diperkenalkan. Baru sahaja kami siarkan berkenaan nombor dengan abjad XX, kini ada pula siri baharu yang menggunakan abjad tunggal X.

Tiada perincian sempena apa nombor pendaftaran siri ini dikeluarkan, tetapi ia berkemungkinan berkaitan dengan organisasi atau yayasan. Namun apa yang diketahui, nombor ini akan bermula dari X 1 hingga X 9999. Mereka yang berminat boleh membida nombor ini bermula 23 April nanti, manakala keputusannya akan diumumkan pada 7 Mei 2018.

Jika anda berminat untuk membida nombor digit tunggal, anda perlu bermula dengan harga rezab minima RM50,000, manakala nombor dua-digit pula harga rezab ditetapkan pada RM10,000. Nombor tiga-digit pula perlu dibida pada harga minima RM3,000, manakala nombor empat-digit lain perlu dibida bermula RM1,000.

Siri plat khas X dan XX ini akan mengikut jejak langkah siri YY dan UU yang diumumkan bulan lalu. Selain itu, kita juga sudah pernah lihat pelbagai lagi nombor plat khas yang dikeluarkan, sebagai contoh GG, GTR, VIP, PATRIOT, PERFECT dan banyak lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

 

Add a comment

required

required