Toyota dan Subaru akan bangunkan 86/BRZ baharu?

Toyota dan Subaru akan bangunkan 86/BRZ baharu?

Jika mengikutkan laporan daripada Japan Times, Toyota 86 dan Subaru BRZ berkemungkinan akan datang dengan generasi kedua. Menurut sumber itu, versi serba baru 86 dan BRZ akan tampil pada tahun 2021, dan ini adalah lebih lambat berbanding informasi yang pernah dilaporkan sebelum ini.

Antara perubahan yang dilaporkan sudah dirancang adalah termasuk enjin lebih besar – menjadi 2.4 liter daripada 2.0 liter – tetapi tidak diberitahu sama ada ia akan menggunakan sebarang pendesak kuasa seperti turbo atau supercharger. Permintaan popular untuk model sekarang ini adalah penambahan pengecas turbo, tetapi menurut ketua jurutera 86 dan Supra, Tetsuya Tada, ini akan mengganggu kestabilan kenderaan dan memerlukan platform serba baru.

Toyota dan Subaru akan bangunkan 86/BRZ baharu?

Kereta generasi baru ini juga dikata akan datang dengan lebih banyak teknologi, yang besar kemungkinan akan termasuk Subaru EyeSight, Toyota Safety Sense dan sistem bantuan pemandu lain. Pengendalian lebih mantap juga satu lagi bahagian yang akan dinaik taraf, dan platform Subaru Global (yang digunakan untuk Forester, XV dan Impreza) boleh menjadi permulaan yang baik.

Toyota 86 dan Subaru BRZ sudah berada di pasaran sejak tahun 2011, dan telah diperbaharui pada tahun 2016. Model yang disegarkan semula tersebut sudah pun berada di Malaysia sejak bulan Julai tahun lepas, dengan harga jualan RM257,502 tidak termasuk insurans untuk 86 dan RM224,389 untuk BRZ.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required