Mitsubishi Triton khas untuk jelajah Fast & Furious

Mitsubishi Triton khas untuk jelajah <em>Fast & Furious</em>

Setakat ini memang sudah banyak keluaran khas untuk Mitsubishi Triton (dikenali sebagai L200 di United Kingdom) di luar negara seperti Barbarian SVP dan SVP II. Kini, ia disertai satu lagi model yang dibuat khas untuk kempen jelajah Fast & Furious Live.

Enjin 2.4 liter turbodiesel daripada Triton standard turut diubah suai untuk model khas ini, dengan termasuk pengecas turbo Garrett baru, manifold buatan khas, intercooler yang lebih besar, penapis udara prestasi tinggi, ECU prestasi serta salur pemasukan udara khas. Jumlah kuasa sebenar tidak disiarkan, tapi pastinya, ia akan menghasilkan kuasa yang lebih.

Sudah tentu, bahagian luarnya diubah suai secara ganas dengan adanya roll cage di luar yang melindungi keseluruhan kenderaan termasuk bampar hadapan, fender, A-pillar serta bahagian-bahagian lain. Seperti yang anda boleh lihat, bahagian badan belakang Triton ini dijadikan singkat dan tinggi supaya suspensinya boleh bergerak lebih banyak.

Mitsubishi Triton khas untuk jelajah <em>Fast & Furious</em>

Ekzos juga dibuat khas untuk keluar di tepi, manakala rim belakang pula menggunakan unit 15 inci yang lebih lebar supaya nampak lebih ganas. Masuk ke dalam pula, mereka yang berada di hadapan akan mendapat manfaat daripada tempat duduk bucket bersama tali pinggang keledar four-point.

Triton ubah suai khas ini akan menjadi satu daripada tiga kenderaan ubah suai Mitsubishi yang akan ditampilkan semasa pameran jelajah Fast & Furious Live. Salah satu kenderaan itu adalah Tokyo Drift Lancer Evolution yang akan melibatkan aksi interaktif serta penyertaan penonton.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required