BMW M2 Competition terima peralatan berprestasi tinggi M – lebih gentian karbon, lebih ringan

BMW M2 Competition terima peralatan berprestasi tinggi M – lebih gentian karbon, lebih ringan

BMW M2 Competition yang baharu sahaja didedahkan sebelum ini sememangnya sebuah jentera yang telah cukup berkuasa, dibekalkan dengan pelbagai peralatan yang lebih mengujakan berbanding M2 standard serta boleh membuatkan mulut anda ternganga. Namun untuk pelanggan yang masih lagi tidak berpuashati dengan senarai kelengkapan yang datang secara standard, BMW kini menawarkan barisan komponen berprestasi tinggi M untuk model istimewa tersebut.

Kit berprestasi tinggi M ini bukan sahaja memberikan rupa yang lebih garang, malah ia turut berfungsi untuk mengurangkan berat keseluruhan kereta ini. Pada bahagian luaran, pemilik boleh memilih komponen-komponen yang diperbuat dari gentian karbon bermula dengan bonet hadapan baharu (kurang 9 kg), bumbung (kurang 5 kg) dan but belakang (kurang 6 kg). Mahu lebih ringan? Komponen lain seperti panel sisi hadapan dan scuttle sisi yang turut dibuat dari gentian karbon turut ditawarkan.

Komponen penggayaan lain juga diperkenalkan termasuk spiltter udara hadapan, gril ‘buah pinggang’ baharu, bar liang udara sisi, penutup cermin sisi, kemasan bendul pintu, penambah pada skirt sisi, diffuser belakang dan juga penutup enjin. Spoiler juga ditawarkan pada barisan produk M ini, dan pemilik boleh memilih sama ada mahu menggunakan jenis sayap GT atau ekor itik. Untuk rupa yang lebih ‘M’ anda juga boleh memilih untuk memadankan set pelekat badan tiga warna yang sinonim dengan BMW M Power.

BMW M2 Competition terima peralatan berprestasi tinggi M – lebih gentian karbon, lebih ringan

Untuk bahagian dalaman pula, peralatan M ini memberikan pengguna dua pilihan roda stereng iaitu jenis Pro (dibalut dengan kulit dan Alcantara pada bahagian genggaman) dan jenis bukan Pro (hadir dengan paparan perlumbaan yang boleh dikonfigurasi serta gentian karbon). Lampu projektor LED, pedal keluli tahan karat, karpet kaki khas serta kit gentian-karbon/Alcantara lain turut ditawarkan untuk bahagian ini termasuk sarung pelindung untuk kunci yang diperbuat dari material yang sama.

Bukan sekadar untuk mata, senarai perlatan M ini juga terdiri dari komponen yang membantu menaikkan lagi prestasi kereta ini. Ia termasuk tayar Michelin Piot Sport Cup 2 yang membaluti rim forged M Performance berjejari-Y 763 (3.2 kg lebih ringan) yang menyerlahkan lagi sistem brek perlumbaan dengan cakera lebih besar pada kereta ini. Jika masih lagi tidak berpuas hati dengan angkup enam- (hadapan) dan empat- (belakang) omboh tersebut, anda boleh memilih pad brek yang lebih berprestasi tinggi.

Kit gegelung spring yang boleh ditukar terus pada penyerap hentak asal juga ditawarkan, membolehkan badan kereta ini dirapatkan ke bumi lebih 20 mm lagi, manakala sistem keseluruhan masih lagi boleh dilaras dengan 12-peringkat mampatan dan 16-peringkat pantulan semula.

Untuk ekzos pula, tip asal boleh ditukar kepada unit baharu juga diperbuat dari gentian karbon disertakan dengan logo M bagi diserasikan dengan sistem asal M Performance yang menampilkan paip keluli tahan karat dan juga peredam titanium pada bahagian belakang. Selain dari mengurangkan lagi 8 kg berat, sistem ekzos ini juga memberikan ngauman lebih garang dari enjin S55 3.0 liter enam-silinder sebaris turbo berkembar BMW M2 Competition ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required