Ford MS-RT Transit Custom – Van komersil sporty istimewa, dengan rupa diinspirasikan dari jentera rali

Ford MS-RT Transit Custom – Van komersil sporty istimewa, dengan rupa diinspirasikan dari jentera rali

Selepas menghasilkan Ford Transit R-Spec Edition, MS-RT -gabungan penala Van-Sport dan pasukan M-Sport (yang mengendalikan pasukan rali dunia Ford)- kini menghasilkan sebuah lagi van yang diinspirasikan dari jentera rali digelar Ford MS-RT Transit Custom.

Seperti namanya, van ini menampilkan rupa yang lebih agresif seakan kereta rali sebenar dengan pemadanan gril dan juga bampar hadapan baharu bersama lampu kabus bersepadu, diffuser hadapan, fender flare bagi menampakkan badannya lebih lebar, diffuser belakang dan juga spoiler belakang.

Van ini juga menerima rim aloi Anthracite berdiameter 18-inci dari OZ Racing yang dibaluti tayar Hankook Ventus S1 Evo istimewa dengan kadar bebanan 103 XL. Badan van ini juga direndahkan menerusi pemadanan spring dari Eibach, dan juga diberikan sistem ekzos sport dengan dua tip bagi melengkapkan rupanya.

Pada bahagian kabin pula, van istimewa ini dipadankan dengan tempat duduk sport balutan kulit Nappa dan sued, roda stereng rata di bawah dengan kemasan gentian karbon dan juga karpet-karpet kaki MS-RT bersama jam pada papan pemuka yang diinspirasikan dari kereta rali.

Ford menyediakan pelbagai versi untuk dipilih bagi van ini termasuk panel van dua-tempat duduk, panel van tiga-tempat duduk, double cab lima-tempat duduk serta double cab enam-tempat duduk. Anda turut boleh memilih sama ada dari versi jarak roda panjang atau pendek dan juga model dengan pintu tailgate tunggal atau dua.

Namun tidak seperti Transit R-Spec Edition yang menerima talaan enjin, Ford MS-RT Transit Custom ini masih lagi digerakkan oleh enjin turbodiesel standard 2.0 liter EcoBlue TDCi berkuasa 168 hp/405 Nm dengan pilihan kotak gear enam-kelajuan manual atau enam kelajuan automatik.

Ford MS-RT Transit Custom – Van komersil sporty istimewa, dengan rupa diinspirasikan dari jentera rali

“MS-RT Transit Custom baharu ini membawa sebuah van yang sememangnya cemerlang kepada sesuatu yang benar-benar istimewa, yang membuatkan pemiliknya lebih menghargai, dan perniagaan yang menggunakannya akan membuatkan jenama mereka lebih menyerlah,” kata pengarah pengasas MS-RT, Ed Davies.

Menurut Davies lagi, kesemua van istimewa ini akan disiapkan dengan tangan di kilang MS-RT yang terletak di Pontypool, Wales Selatan. Ford MS-RT Transit Custom ini dijual di pasaran UK pada harga bermula £32,995 (RM176k).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required