GST-Sifar: Perodua turunkan harga hingga RM3.5k

GST-Sifar: Perodua turunkan harga hingga RM3.5k

Ya, hari ini adalah permulaan bagi pemansuhan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST), iaitu kini dengan kadar sifar peratus. Dengan itu, Perodua turut membuat perubahan harga bagi semua modelnya, iaitu lebih kurang 5.6% lebih rendah berbanding sebelum ini, ujar Pengarah Urusan Jualan Perodua Datuk Dr Zahari Husin.

Penjimatan bermula dari RM1,344 untuk Perodua Axia 1.0 Standard E transmisi manual, di mana harga atas jalan (tanpa insurans) sebelum ini adalah RM23,966 yang termasuk GST bagi model tersebut, kini menjadi RM22,622. Varian baharu Myvi juga kini lebih murah, dengan penurunan dari RM2,492 bagi 1.3 Standard G manual hingga RM3,114 bagi versi 1.5 Advance.

GST-Sifar: Perodua turunkan harga hingga RM3.5k

Klik untuk besarkan

Di antara barisan modelnya, perbezaan yang paling ketara ialah melibatkan Alza 1.5 Advanced auto. Harga atas jalan sebelum ini ialah RM63,390 tanpa insurans, kini ia menjadi RM59,818 selepas ketiadaan GST, menjadikannya pengurangan sebanyak RM3,572.

Selain GST sifar, Perodua turut menawarkan rebat sehingga RM800 untuk model dan varian terpilih sepanjang Jun ini. Syarikat ini turut menambah, harga baharu tanpa GST ini akan digunapakai sehinggalah Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) sebanyak 10% dilaksanakan semula mulai 1 September ini, malah pembayaran balik GST bagi pembelian, servis dan alat ganti antara 18 hingga 31 Mei ditamatkan, selepas pelanggan membayar 0% bagi GST mulai hari ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required