MotoGP: Hafizh Syahrin jatuh highside di Barcelona

MotoGP: Hafizh Syahrin jatuh <em>highside</em> di Barcelona

Ketika keadaan nampak seperti meyakinkan Hafizh Syahrin akan mengutip lebih banyak mata dalam perlumbaan MotoGP pusingan di Barcelona, Sepanyol, beliau telah terjatuh highside apabila hanya tinggal lagi beberapa pusingan saja lagi. Semasa itu, beliau sudah berada di tempat kesembilan.

Sejak dari awal pusinngan latihan lagi, Hafizh menunjukkan prestasi yang baik di Barcelona dan beliau hampir memasuki pusingan kelayakan Q2, tetapi akhirnya sekadar berpuas hati dengan petak permulaan ke-14. Waktu perlumbaan berlangsung, beberapa penunggang di hadapan beliau ada yang terjatuh, namun Hafizh juga ada memotong sendiri beberapa pelumba sehinggalah berada di tempat kesembilan.

Walaubagaimanapun, apabila perlumbaan hanya tinggal lagi empat pusingan, Hafizh telah terjatuh secara highside, dan menurut satu kenyataan di laman Monster Yamaha Tech3 Racing, beliau menyatakan, “saya rasa bagus semasa perlumbaan, tetapi telah melakukan satu kesilapan dan terkeluar dari garis lumba. Apabila mahu membawa semula motosikal ke laluan yang betul, saya telah terkena highside.”

MotoGP: Hafizh Syahrin jatuh <em>highside</em> di Barcelona

Walaupun kelihatan jatuh terpelanting, Hafizh cuba bangun semula untuk meneruskan perlumbaan, tetapi motosikal beliau didapati tidak selamat untuk digunakan semula. Beliau akhirnya tidak dapat menamatkan perlumbaan bersama 11 lagi pelumba lain.

Selesai perlumbaan di Barcelona, Hafizh mencatat kedudukan keseluruhan tempat ke-17, dengan jumlah mata yang dikumpul juga 17 mata. Kejuaraan MotoGP masih lagi berbaki 12 pusingan, dan perlumbaan seterusnya akan berlangsung di Litar TT Assen, Belanda 1 Julai nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required