TINJAUAN AWAL: Nissan Serena S-Hybrid C27 2018

Nissan Serena S-Hybrid C27 2018 kini mempunyai posisi yang sangat menarik dalam pasaran tempatan. Pertama, ia satu-satunya MPV terkini dalam erti kata yang sebenar – merujuk kepada saiz, keluasan ruang dan praktikalitinya – yang ditawarkan untuk di Malaysia ketika ini. Pesaing-pesaing lain ketika ini sama ada merupakan model lama atau tidak mempu menandingi senarai penawaran yang diberikannya.

Untuk itu, tidak hairanlah selepas dilancarkan awal Mei lalu, dalam tempoh kurang lebih sebulan sahaja ia sudah mencatatkan tempahan sebanyak 2,500 unit. Popularitinya dijangka semakin meningkat dalam tempoh pengecualian cukai yang sedang berlangsung ketika ini; harga bagi varian tertinggi Premium Highway Star tanpa GST kini ialah RM139,195.59, pengurangan sebanyak RM8,304.41 berbanding harga yang diumumkan ketika pelancarannya.

Nissan Serena S-Hybrid C27 2018 ini sebenarnya diberikan banyak juga pembaharuan berbandi model lamanya. Semua ini menyumbang kepada pertambahan kelebihan bagi model terbabit. Misalnya, walaupun beralih dari model lapan-tempat duduk kepada tujuh-tempat duduk kini, ia lebih selesa untuk penumpang dengan penggunaan dua captain seat untuk barisan tengah.

Begitu juga dengan bukaan pintu sisi secara elektronik dan tanpa perlu menggunakan kunci, bukaan pintu belakang melalui dua tahap yang tersedia untuk memudahkan pengguna memasukkan barang dalam keadaan ruang terhad serta penampilan visual yang lebih menarik dan segar berbanding model lama.

Walaupun faktor sistem janaan kuasanya masih lagi menggunakan unit yang sama, terdapat juga penambahbaikan yang telah dibuat untuk menjadikannya lebih cekap dan menjimatkan bahan api. Ini termasuk unit motor elektrik yang digunakan, yang kini memberikan bantuan lonjakan dari keadaan pegun satu saat lebih cepat kepada MPV ini.

Banyak lagi kelebihan-kelebihan yang ditawarkan oleh model ini, terutamanya jika anda menilainya secara adil sebagai sebuah MPV untuk kegunaan seisi keluarga. Tonton video yang kami sediakan ini, yang antara lain meninjau segenap sudut model ini dan bagaimana ia dapat memudahkan urusan anda dan menjadi sebuah kenderaan yang sangat praktikal.

Nissan Serena S-Hybrid C27 2018

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required